Entries Tagged as 'GPS'

O kickstarter podprtem projektu, open developmentu, pa i šire – Leikr

Verjetno ni nobena skrivnost, da sem malce mahnjen na GPS naprave. Lokacijske storitve so izjemno uporabne in pri izkoriščenosti le teh še nismo niti približno pri koncu. Še marsikaj se bo na tem področju zgodilo v prihodnje. Imel sem Garmin Forerunner 305, ki mi je kar dolgo služil, na koncu pa so odpovedale tipke. Konkretno, guma čez tipke je več ali manj preperela. Nato sem presedlal na Garmin 310XT, ki mi še vedno dobro služi, čeprav imam občutek, da bo čez kakšno leto ali dve podlegel istemu sindromu. Se pravi je življenska doba teh ur kakšne 3-4 leta.

Ko pa sem videl na kickstarterju danski projekt GPS ure, ki naj bi vsebovala tudi barvni zaslon in zemljevide, Leikr, se nisem mogel upreti. Tudi zaradi podpiranja koncepta skupinskega financiranja, sem se odločil z 279$ podpreti projekt, za kar sem pa v zameno dobil en primerek ure.

Projekt ni šel po planu. In ura je bila dobavljena s par mesečno zamudo. Moram priznati, da me na prvi pogled ni preveč pritegnila, ali pa sem sam bil prezaseden, tako da tole oceno pišem šele sedaj, par mesecev kasneje.

[Read more →]

Garmin vs. Endomondo

Kar nekaj časa že uporabljam razne GPS naprave, za šport ponavadi Garmin športno uro, prej Forerunner 305, sedaj pa Forerunner 310XT. In pa seveda mobilni telefon, ki sedaj že kar po pravilu vsebuje tudi GPS, ter se z ustreznim programom prelevi v vestnega beležnika športnih dosežkov.

GPS že v sami osnovi, ni nekaj natančnega. Kako pa naj bo, če se računa pozicija na osnovi signalov iz satelitov, ki blodijo po vesolju na višini cirka 20.000 km. Zato je takšna natančnost, kot jo dosega že kar presenetljiva. Potem pa iz tega preko raznih modelov še preračunajo porabo energije. Pri slednjem si sicer lahko pomagajo še z dodatnimi senzorji, recimo srčnega utripa, ampak ključen je model.

Zato me je zanimalo, kako enake športne dejavnosti vidita Garmin Forerunner 310XT in Endomondo na iPhonu 4s. Pri čemer je Garmin imel tudi merilec srčnega utripa, Endomondo pa tega podatka ni imel na voljo.

Preglednica lepo pokaže, da sta pri razdalji kar enotna. Endomondo sicer nameri do 5% več, ampak to niti ni tako veliko. Aja, razlike v časih, so zato, ker pač nisem vklaplal in izklapljal v točno istih trenutkih, ampak takrat sem tipično tako ali tako miroval, tako da to prav veliko na ostale podatke ne bi smelo vplivati.

[Read more →]

Dirka po Sloveniji – Črnivec

Sobota se je začela ob pol sedmih, ker je bilo treba N. peljati na generalko v Šenčur. In ko sem prišel ob cirka pol desetih domov, sem bil samo za na kavč. Pa da se posvaljkam tja do treh, ko bo treba znova v Šenčur. Nekako pa nisem ljubitelj samosmiljenja in sem po hitrem pregledu plana 3.etape dirke po Sloveniji se odločil da svaljkanje po kavču zmenjam s kolesarjenjem na Črnivec, malce potulim kolesarjem nato pa lepo do Šenčurja na N. tekmo.

Seveda se je danes proti Črnivcu peljalo kar precej kolesarjev. Svoj najboljši čas sem izboljšal še za 1 minuto, čeravno nisem imel čisto 100% filinga. Spil radler (reklame delujejo), nato pa sem se spustil do bolj odprtih (edinih) serpetin, kjer je lep razgled. P. se mi je pridružil tokrat z avtom.

Grupa je prišla celo malo pred planiranim časom, in ne glede na klanec, so kar hitro prišli mimo. Najprej ubežniki, čez 3 minute in pol pa še glavnina.

[Read more →]

Kolesarjene Sečovlje – Koper – po poti zdravja (Parenzana) – Porečanka

Slovensko obalo ponavadi pustim na miru, ona pa mene. Ne vem točno zakaj, ampak tako pač je. Smo se pa danes odpravili na družinsko kolesarjenje po tki. Poti zdravja, ki je speljana vzdolž slovenske obale, pa nadaljuje se baje tudi na hrvaški strani. Sklepajoč po imenu do Poreča.

No mi smo parkirali pri mejnem prehodu v Sečovljah potem pa mimo krajnskega parka s solinami, do Lucije in Portoroža. Malce v hrib, pa čez prvi tunel (Valeta, 550m) v bližino Strunjana. Pa malce dol, pa gor, še en tunel inže smo v Izoli. Potem pa ob obali do Kopra. Skupaj malce več kot 23 km, za kar smo potrebovali dobre dve uri in pol, brez večjih postankov.

 

Do obeh tunelov, ki sta v bistvu pravi presežek te poti, v njih se namreč krepko ohladiš, je malce vzpona. Otroške kategorije. Problem prevoziti jih ni v mišicah ampak v glavi. Se pravi, če niste otroka še čisto razvadili, bo komot prevozil. Če pa ste ga, potem bo pač malce bolj veselo :-))) Aja, tunela niso delali zaradi kolesarjev. Tam sta še iz časov neke ozkotirne železice baje.

[Read more →]

Foursquare težave :-)

Foursquare (jeanmark00) lahko s pridom uporabimo tudi v športne namene. Enostavno si izberete bližnji hrib, in si zastavite cilj, da boste večni mayor na njem. To je potem dobra stimulacija da ga redno obiskujete. Če za to uspete navušiti še kakšnega kolega, pa se bo razvilo pravo tekmovanje.

Sam sem si izbral kar tri. In sicer Dobeno, vrh Rašice in Mengeško kočo na Gobavici nad Mengšem. To so sicer moji precej pogosti biciklistični vzponi. Recimo leta 2009 sem na Dobeno se vzpel 46x. Mayorship na slednji mi je sicer kolega Primož takoj prevzel, pa mu tega ne bom zameril, čeprav je to storil v trenutku, ko sem bil sam zaradi bolezni nevozen. Je že tako, da je to vseeno bilo kar direktno izzivanje :-)))

[Read more →]

24 serpentin na Vršič (1611m)

Letos mi je nekako manjkal le še Vršič. Saj ne da bi mi zmanjkalo ciljev oz. domišljije, ampak Krvavec, Velika planina, Kum, Mangrtsko sedlo so nekako ture, ki jih Vršič lepo zaokroži. To v bistvu pomeni pet kolesarskih dni, in ker je težko dve takšni turi zaporedoma odpeljat, dopust pa nekako rezerviram za družino, je to 5 vikendov oziroma tednov. Če prištejem še tri hribe in turo do Črnomlja je pa poletje že skoraj mimo. Še dobro da je vozne še nekaj pomladi.

IMGP8991

[Read more →]

Mojih prvih 10K

Prvič v življenju sem pretekel 10 km!

To sicer ni ne vem kakšen dosežek, pa vendarle, če pomislim na mojo težo in starost, ter predvsem na to, da verjetno kakšnih 20 let nisem praktično nič tekel, sem kar zadovoljen. Sicer s kondicijo niti nimam problemov, ampak nabiral sem jo predvsem na biciklu, kjer pa so udeležene druge mišične skupine kot pri teku.

Da se poleg bicikla začnem razmigavati še s tekom, sem se odločil predvsem zaradi zimskih dni, ker mi nekako kolesarjenje po mrazu ne gre, gonjenje sobnega bicikla je pa malce dolgočasno, čeravno sem ga kar precej izvajal. In tako sem začel. Na začetku najprej z daljšim sprehodom, nato pa vključevanjem teka. Moj prvi tekaški poiskus se je tako končal po 500 metrih. Ampak to se je hitro podaljševalo. Peti tek, 8 dni po začetku, sem bil na 3 km. 22 dni po začetku pa sem bil na 5 km.

[Read more →]

Na Krvavec (1750m) z biciklom

Na Krvavec (1750m) sem se odpravljal že nekaj čas, danes pa to tudi realiziral. Nisem štartal kot je navada iz Cerkelj, ampak sem šel na Kamnik, pa tam potem po Tunjiški dolini nato pa v hrib proti Sidražu nato pa bolj po ravnem do Šenturške gore in Apna. Nato pa proti Ambrožu pod Krvavcem kamor se spet kar lepo vzpenjamo.

Krvavec

Sam vzpon je kar lep, cesta široka in asfaltirana. Par predelov je malce bolj strmih, ampak kakšnih posebnih težav nisem imel. Asfalt se konča nekje na višini 1300m, nato pa do zgornje postaje žičnice (cirka 1500m) vodi lepa in široka makadamska pot. Pot do Tihe doline je malce bolj strma pa tudi podlaga je bolj slaba. Nato pa še po poti po smučišču do RTV oddajnika (1750m), kar je bila moja najvišja točka tega vzpona.

Sicer bi lahko odpeljal še kakšnih 100 ali dvesto višincev višje, ampak sledila je malce bolj strma pot, kjer pa je tudi z bicikli prepovedano, vsaj tako je pisalo na tabli. No, pa tudi mudilo se mi je nazaj domov, ker ob 13:30 je bila na sporedu prva tekma Slovenske reprezentance na letošnjem svetovnem prvenstvu v fuzbalu. Živčna tekma se je končala z zmago Slovenije proti Alžiriji z 1:0 :-))))

krvavec2

Spust do asfalta z vmesnim postankom v Tihi dolini da sem dofilal vodo in cukr, ni bil nič posebnega. Asfaltni del je bil pa res krasen. Dober asfalt in široka cesta omogoča res lep spust do Cerkelj. Nato pa več ali manj ravnina nazaj do Trzina.

[Read more →]

Kolesarski dan – 13.6.2010

No, poleg vsem znane tekme med Slovenijo in Alžirijo na svtovnem prvestvu v fuzbalu v Južni Afriki, se danes dogaja tudi veliko na kolesih. Tako profesionalno, kot tudi rekreativno.

Jani Brajkovič, verjento najuspešnejši kolesarski belokranjec, bo danes branil rumeno majico vodilnega na več dnevni dirki Criterium du Dauphine. Ima minuto in 40 sekund prednosti pred Albertom Contadorjem. Dejmo Jani!

Jure Robič še vedno vodi na ultramaratonski dirki čez Ameriko – RAAM 2010. Lani sicer ni zmagal, je pa marsikomu pustil grenak priokus. Upajmo, da bo letos zbral več moči in razuma.Čaka ga še 1666 milj. Še kakšne 4 dni gonjenja. Dejmo Jure!

V Ljubljani in okolici potega Maraton Franja – najmnožičnejša kolesarska prireditev v Sloveniji z več desetletno tradicijo. Vreme jim danes ne bo naklonjeno :-)). Bravo vsi! Še posebej pa za Mateja, Thomasa in Aleša!

Sam sem pa namesto na maraton Franja odšel na Krvavec. Tako sem lahko še pravočasno prišel domov, da si ogledam fuzbal.

PS: O samem Krvavcu pa več kasneje. Sedaj bo počasi treba na fuzbal preklopit.

Navigacija z Garmin Forerunnerjem

Garmin Forerunner 305 imam že kakšni dve leti, in v glavnem sem ga uporabljal za beleženje prevoženih, prehojenih in pretečenih poti. In to svoje delo je opravil z odliko. Ves čas pa sem vedel, da ima tudi neke navigacijske sposobnosti, nisem pa tega do sedaj še nikoli preizkusil v praksi. Ob nedavnem kolesarskem vzponu na Veliko planino pa je prišel čas, da tudi to preverim. Po izkušnjah namreč na takšnih lokacijah mrgoli neoznačenih cest, kjer mimogrede zaideš. Ponavadi je sicer vse očitno, in se pač držiš najbolj vozne poti, ni pa vedno to najboljša izbira. In res, brez navigacije bi na par mestih verjetno narobe zavil. No, saj tako sem tudi, samo sem po par deset metrih že opazil in šel nazaj na pravo pot.

pot1

Garmin Forerunner 305 je ročna ura. Tako da je verjetno razumljivo da ne premore zemljevida, pa tudi ne samodejnega iskanja poti, česar smo sicer vajeni od GPS naprav, ki zemljevid vsebujejo. Tako si moraš pot začrtati v naprej, na računalniku, in le to potem prenesti na uro. Seveda se da nekaj narediti tudi na uri, pač sestaviti točke v pot ipd… ampak ne vem, če bi to res kdo počel. Druga varianta pa je, da uporabiš neko že prevoženo pot v ta namen. Ampak tudi od tega ni pretirane koristi, razen …. no bom opisal v nadaljevanju.

[Read more →]