Osebni razlogi

Mramor odhaja iz osebnih razlogov. V redu. Spoštujem.

Ampak, če ne pove, kakšni so te osebni razlogi, nekateri mediji navajajo zdravstvene težave, pa tudi sporočilo Cerarja kaže na to, ostaja zadeva v zraku. V končni fazi kaj pa je to takšnega, če zboliš? A te mora biti zato kaj česa sram? Je to kaj nečastnega? Ali je bolezen še vedno tabu tema?

Ali niso pred časom ravno tako iz osebnih razlogov odstopili trije nadzorniki NLB?

[Read more →]

Jože P. Damijan in gostilniške debate

Lepo, da se je Jože P. Damijan vključil v gostilniške debate okoli drugega tira. Na svojem blogu je lepo skopiral utemeljitev za gradnjo drugega tira iz spletnega foruma Financ, kjer eden od komentatorjev plastično predstavi koristi drugega tira. Ampak Jože P. Damijan se tukaj bori s slamnatim možicem. Saj praktično nihče ne nasprotuje gradnji drugega tira. Vprašanje je le, kdo naj v to investicijo investira? Je res država najboljši, in kakor želijo nekateri predstaviti edini možni, investitor, ali se poiščejo druge možnosti. Če gre dejansko za dobro investicijo, potem investitorji ne bi smeli biti problem, sploh ne v času, ko so obrestne mere tudi na dolgi rok že marsikje negativne. Po svetu pa mrgoli raznih pokojninskih in ostalih skladov, ki jih zanimajo varne naložbe. Če pa teh interesentov ni, potem pa je prav, da je tudi država previdna.

Jasno pa je, da bo nekdo, ki gre v takšno investicijo, z njo želel tudi upravljati. Ne pa da zgradi infrastrukturo, potem naj jo pa upravlja mafija, kot pravi naš premier Cerar. In, če je investicija upravičena tudi z državnim upravljanjem (kar želi poudariti JPD) je še toliko bolj upravičena s še boljšim upravljanjem, ki bi jo prinesel res profesionalni upravitelj.

Dejstvo je, čemur pritrjuje tudi JPD oz. forumaš na Financah, več kot gre tovora čez Luko in Slovenijo, več storitev bo opravljenih tukaj, več bo tukaj služb denarja oz. na splošno ustvarjenega BDPja. Drugi tir po nekaterih ocenah lahko prepustnost podvoji, v par deset letih pa Luka te kapacitete zapolni. In dejstvo je, tega pa JPD ne želi priznati, da bo boljše izkoriščenost in več ustvarjenega pretovora, če bo obstajala konkurenca tako na področju Luke kot med tiri. Vse ostalo je spodbujanje monopola, kjer monopolist sicer vleče svojo monopolistično premijo, vendar gre le manjši del te lastniku, se pravi državi, večji pa ponikne v raznih združbah, bolj ali manj legalnih. In ne, za državljane ni vseeno, ali gre ta del državi, ali komu drugemu. In v deležu te monopolne premije, ki zaide tudi k JPDju tiči razlog njegovega gostilniškega pisanja.

Luka Koper, drugi tir in Mariborsko letališče* – in imamo logistični center Evrope, glavno transportno okno Kitajske v Evropo, če ravno želite. Vendar ne z nedoločenim lastništvom, parcialnimi interesi in kvazi samoupravljanjem kjer je vsakemu akterju kratkoročni dobiček glavni cilj, ker je ves čas v strahu, da mu njegovo liziko vzamejo. Vse to pod državno marelo pa pač razcveta ne bo doživelo. Ni ga v zadnjih 20 letih, in ne bo ga v naslednjih.

(*) – ja Maribosrko letališče ni v državni lasti. Lahko pa da bo. Kmalu. Na DUTB.

Luka in koncesije

Danes je končno prišlo v javnost nekaj malce bolj konkretnega, kje se dejansko zapleta pri Luki Koper. Vladni dokument, v katerem je omenjeno več koncesionarjev v  koperskem pristanišču je verjento res še delovna verzija, ampak v bistvu to ni nič novega. Ideje segajo še pred to vlado. Gre pa v tem primeru za klasičen problem izbire med dolgoročnimi in kratkoročnimi koristmi. Med koristmi za družbo in parcialnimi interesnimi koristmi.

Če gledamo dolgoročno, je zadeva iz vidika države. V 20, 30 ali 50 letih je iz vidika države bistveno zgolj to, koliko pretovora in s tem storitev bo opravljenih v koperskem pristanišču. Več kot bo tega, več bo ustvarjenega BDPja, več bo od tega pripadlo državi bodisi preko koncesnine, dobička, davkon in prispevkov ter taks. Država ima moč, da pobere, kolikor želi. Če ne pobere preko lastništva, če recimo Luko proda, blahko več pobere preko koncesnin, davkov ali taks. Seveda je dobro, da ob tem pazi, da kure, ki ji nosi zlata jajca, ne stisne toliko, da crkne.

In na dolgi rok, bo vsekakor boljši, če bosta v koperskem pristanišču dva ali več koncesionarjev, ki si bodo med seboj konkurirali. Konkurenca bo silila k optimizaciji poslovanja in spodbujala razvoj. S tem bodo na boljšem tudi Slovenske Železnice, ker sedaj po nekaterih ocenah v bistvu Luka izkorišča SŽ, glede na to, kolikšen delež pripada Luki oz. SŽ.

[Read more →]

Erjavčeva strategija

Zaradi ocene arbitražnega sodišča, da je Slovenija kršila pravila se je Erjavec odločil ponuditi odstop. Celotna ocena arbitražnega sodišča za Slovenijo seveda ni slaba, ker so jasno povedali, da se bo navkljub mnenju Hrvaške proces nadaljeval. Zakaj se je potem Erjavec odločil ponuditi odstop?

Lahko da ve še kaj več. Da ve, da bo pa končna razsodba takšna, da jo bo težko preživel. V tem primeru je modro ponuditi odstop, takrat, ko razlogi še niso čisto očitni, da ti ga ni potrebno kasneje, ko bi morda celo uspel. Ker se bo pač debata zvrtela sedaj, če pa pride kaj bolj kritičnega pa “saj sem že takrat ponudil odstop”.

Čeprav osebno sem bolj prepričan, da je Erjavec tole arbitražno novico izkoristil iz bolj notranjepolitičnih razlogov. Erjavec ima nos za oceno politične situacije. In, če je ocenil, da so v koaliciji že nastale nepremostljive ovire, potem je politično modro zapustiti vlado in lepo pametovati od zunaj. Če Cerar Erjavčeve ponudbe ne sprejme, je zmagovalec Erjavec. In si je s tem še okrepil pozicijo, da mu je v vladi dovoljeno vse. Mirno si je privoščil podporo rušenju Kopač Mrakove. In mirno si bo privoščil rušenje Gašperšiča. Če kdo, potem Erjavec točno ve zaradi česa je v politiki in kako v njej ostati. In tako bo ob naslednjem proračunu se znova boril za upokojence, sedaj še močnejši. In na vsakokritiko o “nedržavnosti” bo mirno odvrnil “saj sem ponudil odstop, pa je Cerar očitno zadovoljen z mojim delom in me podpira.

[Read more →]

Upravljanje državnega premoženja

Vlada Mira Cerarja je v skladu z zakonom o SDHju predlagala nadzorni svet SDHja, državni zbor, se pravi koalicija, pa ga je potrdila. Nadzorni svet je nato imenoval Marka Jazbeca. Prav hudega dvoma, da je bil Jazbec dogovorjen v koaliciji ali vsaj v vladi že ob imenovanju NS ni. Tako pač to gre.

Marko Jazbec je svoj mandat v SDHju zaključil po tem, ko je temperatura v Luki Koper dosegla vrelišče. Uprava SDHja, ki ji je predsedoval Jazbec, se je odločila da bo v Luki naredila malce več reda. Po informacijah, ki so jih spuščali v javnost, ocenjujejo, da bi lahko Luka delovala boljše, dosegala boljše finančne rezultate, s tem pa bi tudi lastnik, predvsem država, imela več od tega. Ocene, ali bi to res lahko dosegli ali ne, so seveda različne. Ampak po dogovorjenih pravilih igre, je Jazbec za takšne odločitve prejel mandat. Dodatno je odločitev uprave podprl tudi nadzorni svet SDH.

[Read more →]

Kolesarsko državno prvenstvo 2016

Ker je trasa letošnjega državnega prvenstva v kolesarstvu speljana mimo moje hiše in po moji standardni kolesarski turi (res pa v Žejah jaz zavijem desno še na Trojico, proga je šla pa levo v spust) sem šel malce poslikat in preveriti kako profesionalci speljejo klanc, ki mene vedno kar precej zadiha. No, pomirjen sem ugotovil, da tudi marsikateri od njih, kar dobro dihajo v tisti klanec. In, ker vozijo od 5 do 12 krogov, se v zadnjih krogi najdejo tudi manj pripravljeni posamezniki, ki nič kaj hitreje ne peljejo. No, v resnici se seveda nima kaj za primerjat z njimi, ki so skupaj z biciklom in dvema polnima bidonoma še vedno 2x lažji od mene brez bicikla.

[Read more →]

Brexit napovedi

Na twitterju sem pozval po napovedi #brexit referenduma:

Tukaj je povzetek, lepo urejen, pa da vidimo, kdo je zmagal.

  • @pjarc – 48 – 52 (najboljša napoved)

 

 


 

 

 

Laž, velika laž, Mladina

Twiterski kolega bota112, me je opozoril na članek v Mladini, s pripombo, da vsi počnejo isto. Članek govori o prodaji Danske energetske firme, ampak o tem malce kasneje. Ker v Mladini radi malce prikrojijo dejstva, sem šel malce preveriti, ali so tokrat svojo prakso spremenili. In naletel na zanimiv odstavek:

Kratek skok na wikipedijo pove, da je bilo podjetje Dong Energy prodano januarja 2014 podružnici podjetja Goldman Sachs. In da je bil omenjeni gospod Rasmussen predsednik vlade do aprila 2009. Se pravi v času prodaje, že 5 let ni bil predsednik vlade. No, v bistvu je bil generalni sekretar organizacije NATO (s tem pa zelo primerna tarča za Mladino). Čemu ta laž? Saj, če bi stavek napisali malce drugače, bi pomen ostal praktično enak, zlagali se pa ne bi.

No, če pogledamo originalni članek, iz katerega je vestna Mladinina pisarka gradila svojo zgodbo preberemo:

Skratka, v original članku lepo zapišejo, da ultra-neoliberalni Rassmusen (zanimivo, da je Danska imela ultra-neoliberalnega predsednika vlade) si je prizadeval za ta korak, da pa ga je dejansko izvedla bolj levo nagnjena vlada. V času prodaje je bila njihova predsednica vlade Helle Thorning-Schmidt iz stranke social demokratov. Zanimivo, da niti v original članku, niti v Mladininem pamfletu ni navedena z imenom in stranko. Ker to pač ne sodi v svet, kakor ga želijo prikazati.

[Read more →]

Hrvaške politične lekcije

Prav z veseljem spremljam hrvaško politično dogajanje od zadnjih volitev, ker je tako zelo podobno dogajanju v Sloveniji po predzadnjih volitvah. Takšni primeri so vedno dobrodošli, da se na njih kaj novega naučimo. Morda zaman, morda pa nam bo še kdaj kaj koristilo.

Za začetek kratek oris. Na volitvah je zmagala HDZ s svojo koalicijo, zelo blizu pa ji je sledil SDP. Tretji pa je bil Most, novinec v politiki. V grobem bi lahko rekli, da sta se levica in desnica izenačili, novinec pa je postal odločevalec, ki odloča, kdo bo sestavil vlado. Se pravi nekaj podobnega, kot je bilo v Sloveniji po volitvah leta 2011. In kot zakleto sta obe, sredinski stranki, se pravi Most oz. Državljanska lista, svoj image gradila na etičnosti, na spremembi v politiki ipd… Kaj to prinese pa kasneje.

[Read more →]

Sovražni govor Janka Vebra – SD

Iz magnetograma seje DZ:

JANKO VEBER (PS SD): Hvala za besedo in lep pozdrav vsem. Tudi, ko se pogovarjamo o priporočilih v zvezi z migrantsko krizo in ukrepi Republike Slovenije za njeno obvladovanje je prav, da se zavedamo nekaterih podatkov, ki so neizpodbitni. Namreč Evropejci imajo najnižjo rodnost na svetu. Torej Evropa je obsojena na hitro staranje, manjšo inovativnost, v postopno izgubljanje trajnosti njenega modela, socialne varnosti in na to, da postaja neto uvoznica delovne sile, da bi lahko ohranjala proizvodnjo, ki jo ima ta hip razvito.

Zdaj pa, če se vprašamo, kakšen interes ima kapital. Ali ima kapital interes, da ima zaposlene ljudi, ki jih mora drago plačevati? Ali ima kapital interes, da ima / nerazumljivo/, ki si želijo vsaj tak standard, kot ga ta hip v Evropi poznamo in ali si želi seveda ta kapital cenejšo delovno silo in delovno silo, ki se seveda ne bo organizirala in pravzaprav bila težko uklonljiva, kot ta hip lahko rečem, kljub vsemu v Evropi zagotovo na tem nivoju daleč pred drugimi?

Torej kapital ima interes, da pravzaprav dobi čim cenejšo delovno silo. In to počne v Evropi in v svetu na dva načina. Najmanjša gospodarska rast, če pogledamo znotraj Evropske unije, še manjša je znotraj držav, ki so vključene v evro skupino. Torej, kapital ima tam največji vpliv. Umetno zadržuje gospodarsko rast in s tem seveda tudi zmanjšuje možnost zaposlovanja, ko je možnost zaposlovanja zmanjšanja, pada tudi rodnost, nataliteta, ker se ljudje enostavno ne odločajo za rojstvo, v kolikor ni perspektive za družino, ki jo načrtujejo. In to je ta mehanizem, s katerim se srečujemo.

Ampak v Sloveniji gremo tako daleč, da ta kapitalski interes sledimo ali pa ste sledili tudi predlagatelji, tudi moram reči na ta način, da ste pravzaprav spodbujali vpis fiskalnega pravila v Ustavo. Torej celo v Ustavo smo si napisali, da se bomo omejevali pri razvoju, kar pomeni, da bo tudi v Sloveniji ta demografija iz leta v leto slabša, ne hitrejša. Če pogledamo podatke v Sloveniji, kažejo res zelo zaskrbljujočo sliko. Januarja 2016 je imela Slovenija 2 milijona 64 tisoč 188 prebivalcev ali 1314 več kot leto dni prej. Toda, število državljanov Slovenije seje v zadnjem letu zmanjšalo, število tujih državljanov pa povečalo. Njihov delež je dosegel 5,2 %, ali v številkah, število državljanov Slovenije se je zmanjšalo za več kot 4 tisoč 900, število tujih državljanov pa se je povečalo za 6 tisoč 200.

Tudi če pogledamo stanje v naših občinah, leta 2015 beležimo zmanjšanje števila prebivalcev v več kot polovici slovenskih občin. In mi se igramo s fiskalnim pravilom v Sloveniji, se omejujemo, zapišemo to v ustavo in se zavežemo, da bomo takšno stanje, ne samo ohranjali, ampak tudi povzročali še naprej padec rodnosti v Sloveniji ker s tem stiskamo ljudi. In če pogledamo tudi stanje pri bankah, torej neposredno po osebah kapital, če lahko tako rečem, finančni minister, bančni sistem.

Banka Slovenije recimo, itn. In če pogledamo stanje v naših bankah oziroma na tem področju, iz podatkov je razvidno, da so banke 30. septembra 2013, torej poslovne banke v Sloveniji, dolgovale tujini 2,2 milijardi evrov več kot so si od nje izposodile. 30. septembra 2015 pa so terjatve poslovnih bank iz Slovenije za 1,5 milijard evrov presegale njihove obveznosti do tujine. Torej imamo več denarja kot ga dolgujemo tujini. Torej odliv kapitala v višini 3,5 milijarde evrov predstavlja dobre 9 % našega bruto domačega proizvoda in to je ta mrtev kapital, ki ga banke imajo za 9 % bruto domačega proizvoda in mi se mirno strinjamo s tem, da ta denar ni potrebno dati gospodarstvu, za infrastrukturo, da nimamo denarja za drugi tir, da pač ni potrebnih ukrepov v zdravje in ne vem kaj še vse, ker bi lahko vlagali dejansko še več sredstev.

Poglejte, to je slika kapitala. Namenoma to dela, in če pogledamo kaj se nam je zgodilo sedaj v tem zadnjem obdobju, je problem v tem, ker je ta isti kapital, ki zmanjšuje s svojim pritiskom rodnost v Evropi, naredil tudi žarišča v Afriki in v Aziji. In ko je spodbudil ta žarišča, je pregnal ljudi iz domov, seveda v Evropo, ker je standard še vedno višji.

Ampak z nekim namenom zopet verjetno, ne. Tam bo seveda si prilastil vse naravne vire in bogastva, ki jih imajo predvsem v nafti, ta poceni delovna sila bo prišla v Evropo in prevzela delo za vsako ceno, če bo želela preživeti. In to je ta sužnjelastniški odnos, ki se razvija pred našimi očmi, mi se pa ukvarjamo s tem ali smo nekaj naredili dovolj učinkovito ali ne. Sestavni del tega smo postali in prav je, da se čim prej zavedamo, da gre resnično za zelo obsežen proces kapitala, in če se mu ne organizirano upremo, bomo seveda prišli točno v to situacijo, ki vam jo želim opisati. Vedeti morate, da ima kapital pravzaprav do konca tega stoletja namen izbrisati narode Evrope in jih zamenjati z ubogljivejšimi in ubogljivejšimi prebivalci iz Afrike in Azije.

To je njihov cilj, zato ker enostavno v Evropi preveč stanemo, kapital. Če zahtevaš dostojno plačo, če zahtevaš dostojno pokojnino, si enostavno predrag. In ta proces je tisti, ki nas mora skrbeti in zato se moramo prvič odločno odločiti in takoj prenehati kakršnakoli pogajanja za ta trgovinski sporazum, ki je samo eden od modelov kako kapital obvladuje lahko tudi cel svet, ne samo preko bančnega sistema. Drugi je pa ta, da seveda se zavedamo tega problema, in da vendarle ta denar, ki ga imamo na razpolago, vsaj v Sloveniji vložimo v svoj razvoj in res ublažimo ta pritisk, ki je izjemen.

Da je temu tako, kar vam govorim, je tudi javno priznal evropski komisar za pravosodje in notranje zadeve, Gianfranco Frattini, ki je bil komisar v obdobju 2004-2008. On je takrat javno priznal, unijapotrebuje 20 milijonov Azijcev in Afričanov in predlaga tudi modro karto za visoko usposobljene priseljence. Torej javno je povedal, 20 milijonov. Iz dokumentov Evropske unije izhaja, da je pravzaprav točna številka 50 milijonov.

Torej do leta 2050 Evropa, če želi preživeti s tem sistemom gospodarstva kot ga ima potrebuje 50 milijonov preseljencev in kako se ta proces priseljevanja pravzaprav izvaja. V tem zadnjem obdobju kot se pa ve, da je seveda največji problem v tem, ko so spodbudili te krize in je ta pretok težko obvladljiv v enkratnem znesku je zelo veliko ljudi oziroma v zelo velikem obsegu in to je res, resen težko obvladljiv problem ampak sicer pa je vse skupaj zavito v tako imenovani medkulturni dialog.

In zdaj, če pogledamo predlagatelji predsedovanje program predsedovanja slovenskega predsedovanja svetu Evropske unije. Takrat ste bili na oblasti in seveda tudi bili vključeni direktno v to izvajanje. Medkulturni dialog takrat leto 2008 je evropsko leto medkulturnega dialoga, slovensko predsedovanje ga bolj kot enkratni dogodek razume kot povod za dolgotrajnejše delovanje. Torej za dolgotrajnejše delovanje, gre za strateško kategorijo sobivanja v različnosti, preseganja stereotipov, predsodkov je ključno za vrsto področij, migracije, boj proti kriminalu ter boj proti terorizmu.

In seveda v tem trenutku imamo problem v tem, ker se nam pač ta prihod migrantov dogaja v bistveno večjem obsegu kot se je sicer zaradi teh vojnih stanj in zaradi tega, ker se je tudi vmes pravzaprav izobrazila struktura v Aziji, ki je oblikovala tudi svojo državo in tam so borci iz vse Evrope in to je tista nevarnost, ki nam pravzaprav ta hip grozi, ko se lahko ti vračajo tudi nazaj in nam seveda te konflikte povzročajo še v večji meri. Da pa v tako velikem preseljevanju ljudi v Evropo, če govorimo do leta 2050 ob 50 milijonih mislim, da lahko res lahko mirno potegnemo zaključek, da v tako kratkem obdobju seveda to preseljevanje ne more miniti brez konfliktov.

Vsi tisti, ki imamo recimo ta hip relativno visok standard se bomo težko temu odpovedali in razumeli, da bo zaposlen nekdo, ki želi delati za cenejši torej po nižji, za nižjo plačo vendar po drugi strani bomo s tem tudi mi v zelo nezavidljivem položaju. In to so ti konflikti, ki jih pravzaprav tudi v naši okolici zelo dobro poznamo, nastali so nenazadnje tudi na Balkanu, na podoben način tudi v Evropi vsi ti incidenti, ki se nam dogajajo so pač znak tega in v kolikor se ne bomo zorganizirali in dejansko poskušali priti organizirano ven iz krempljev kapitala bo pač proces šel v to smer, da / znak za konec razprave/ Evropa pravzaprav kot taka kot jo poznamo danes s posameznimi državami v bodoče ne bo mogla obstajati. In to je ta resen problem s katerem se srečuje tudi Slovenija ampak ponovno poudarjam Slovenija ima vse možnosti, da se te stvari bistveno upočasnijo, če nič drugega in tudi pokaže, da je lahko model drugačen, ker imamo dovolj denarja, da to spremenimo. Če se hecamo o teh proračunih, ko gledamo ali bo gospodarska rast 1,62 % sem / znak za konec razprave/ prej predstavil za 9 % imamo denarja od zunaj naloženega, ki leži in te probleme res lahko rešimo.

 

Meni se ta govor zdi nestrpen do migrantov. Besede so sicer lepo izbrane, in dejansko nikjer ni uperjene direktne besedice proti njim, ampak posredno je pa to zelo močno prisotno. Veber se v izdatni meri sklicuje na KAPITAL, ki naj bi imel interes, da v Evropo pride cenejša delovna sila – kar je slabo – in da je v ta namen kapital zanetil vojno – kar je slabo – in s tem namiguje, da so begunci oz. migranti v bistvu v službi kapitala.

V bistvu zelo jasno pove, da se je temu načrtu kapitala – migrantom v EU – potrebno organizirano upreti. (Se spomnite Kočevja)

Potem multikulturnost poveže z Janševo vlado. Kar je tipičen levičarski manever, če želiš nekaj razglasiti za slabo. In potem grozi z 50 miljoni migrantov, ki nam bodo nižali življenski standard, pa tudi sicer se incidentom ne bo dalo izogniti.

Ali ga razumem narobe?

Kako ga pa vi razumete? Ali se njegovi SD (Socialni demokrati) z tem govorom strinjajo?

Sicer pa to ni prvi Vebrov nacionalistični izpad. Veber je jasno pokazal, kako so stališče skrajne levice in skrajne desnice popolnoma kompatibilna.

Če se malce pošalimo lahko pridemo do zanimive teze, združitve združenih levičarskih sanjačev in borcev proti kapitalu z Jelinčičevimi borci proti tujcem v enotno fronto. Social-nacionalna fronta, bi se lahko imenovala. Ali pa nacional-socialisti. Naj si kar sami izberejo.