Predsednik Borut Pahor

V prvem krogu je bila moja izbira Romana Tomc. Nad njenim rezultatom sem bil malce razočaran, in morda tudi za to, malo pa zaradi počitnic, je šel drugi krog kar precej mimo mene. Nisem si ogledal niti enega soočenja, niti kaj prida spremljal medije. Do danes. Ko sem utrujen prišel domov, in sem bil sposoben le uležt se na kavč in si pogledat včerajšnje soočenje.

Priznam, zakaj je dobil Šarec v prvem krogu toliko glasov, mi ni bilo jasno. Po včerajšnjem soočenju, pa se mi to sploh ne zdi več čudno. Dobil sem občutek da Šarec na vprašanja ne odgovarja kakor misli, ampak kakor misli, da ljudje pričakujejo, da bo odgovoril. Lahko bi šel na konkretne primere, pa ne bom. Morda si delam na današnjem finalnem soočenju na POPu zapiske, pa bom potem povzel.

[Read more →]

Iskalnik slik – yandex

Lock screen na mojih windozih mi kaže lepe slike. Po pravici povedano ne vem zakaj, kdo je to nastavil ali kako. Morda je to že del OS, ne vem, niti ni pomembno. Slike so pa lepe.

In včeraj mi je  kazal tole:

Deja-vu. Saj poynate tisti občutek, da ste to že doživeli. Sam sem to lociral v Nepal, zelo podoben je bil pogled na izhodu iz enega teahousea na našem trekingu okoli Manasluja. Ker je minilo od takrat že nekaj časa, svoj del doda še domišljija, in slika je popolna.

[Read more →]

Predsednica Romana Tomc

Sem kar dolgo razmišljal, ali naj se javno izjasnim okoli predsedniških kandidatov.

Moja izbira je Romana Tomc.

V bistvu je kandidatka, ki jo osebno tudi najbolje poznam. V parlamentu sva nekajkrat govorila osebno, sicer si pa tudi skozi redno delo ustvariš mnenje o človeku. In moje mnenje o njej je pozitivno. Ne glede na klasičen SDSovski odnos, po katerem se zelo rezervirano obnašajo do drugih, sploh tistih iz drugega dela političnega spektra, mi je Romana dala tudi kakšen dober nasvet glede nastopanja.

Nenazadnje sem par dni preživel skupaj z njo, na parlamentarnem odobru v Litvi, in sem imel priliko jo spoznati tudi malce drugače. Tretjega, ki je bil zraven, ne bom omenjal, ker bi se vam zasmislil :-))

Kot podpredsednica DZ je svoje delo opravljala dobro. Kar recimo ne morem oceniti za neko drugi podpredsednico, ki si je za moj okus v govoru na eni od proslav privoščila absolutno preveč in lahko rečem, da je že mejilo na žalitev. No, Romana me je enkrat, kot predsedujoča, tudi grobo prekinila. Upravičeno. In sem se opravičil.

Skratka, moja izbira je na osnovi osebne izkušnje, njenega dela in njene osebnosti.

Zavedam se, da marsikdo svet ocenjuje preko merske enote “Janez Janša” in tako bodo ocenjevali tudi mojo izbiro. Smilijo se mi.

Na prejšnjih volitvah sem volil Boruta Pahorja. Ni mi žal. Podprl ga bi tudi na teh volitvah, če ne bi poznal Romane. Podprl ga bom tudi v drugem krogu, razen, če bo nasproti njemu moja prva izbira.

Vladna laž ima kratke noge

 

Vlada je v svojem propagandnem video pred referendumom o 2. tiru uporabila naslednje besedilo.

Ali ste vedeli?
Po zakonu o drugem tiru bodo njegovo izgradnjo v največji meri financirali tisti, ki ga bodo uporabljali. In le v manjši meri davkoplačevalci.
Zdaj veste!

Preverimo resničnost te trditve. Kako bo projekt financiran je navedeno v predlogu sprejetega zakona, ki ga lahko najdete na straneh Državnega zbora.

[Read more →]

Vprašanje o 2.tiru

Ne bom se spuščal v oceno ali je 2.tir potreben ali ne, ker je odgovor pri tem vedno “nekomu je prav gotovo potreben”, ker sicer ideje sploh ne bi bilo. Se mi pa poraja par, čisto ekonomskih vprašanj.

Železniški prevoz naj bi bil bolj učinkovit od cestnega. Izgube zaradi trenja in zračnega upora so nižje. Nižja je cena delovne sile, se pravi voznikov. Nižja je cena energenta/goriva. Pri infrastrukturi pa lahko le špekuliram, ampak tudi tukaj mora biti cena izgradnje in vzdrževanja nižja. Sploh tam, kjer je veliko tunelov, ker je cena prevrtavanja skoraj linearno odvisna od preseka tunela.

Vlada v svojem zakonu predvideva subvencioniranje železniškega prevoza z dvigom cestnine za tovorna vozila. Ali je torej železniški prevoz navkljub temu, da bi v vseh pogledih moral biti cenejši, nekonkurenčen??

Edina negativna zadeva, ki mi pade na pamet je priročnost. Kamijon pač lahko zapelje v vsako tovarno in skladišče, vlak pač ne. Uporaba vlaka tako pomeni eno pretovarjanje več.

Vesel bi bil dodatnih mnenj.

Kako mediji kreirajo politiko

Naj najprej poudarim, da se mi nič narobe ne zdi, če kdorkoli želi vplivati na “politiko” se pravi politike, ker politika je stvar vseh nas, in še premalo se zavedamo, kaj vse je odvisno od nje. In v bistvu vse politične javne izjave, v času socialnih omrežij je pa to praktično že vsak (političen) twit ali facebook zapis, je vplivanje na politiko. Toliko bolj, če ga povzame še kateri od medijev, kar recimo politične oddaje na TVju redno počnejo, pa tudi spletni in tiskani mediji.

Je pa seveda prav, da se to počne transparentno. Pa tudi novinarji, če že radi poudarjajo, da je njihovo delo poslanstvo, naj ga tudi opravljajo potem profesionalno.

Tale prispevek je v bsitvu nastal na osnovi kratke debate, ki sem jo imel z Darijanom Koširjem (baje urednik na dnevnik.si (baje, ker nisem nikjer našel potrditve)).

na kar sem jaz to komentiral z:

Celo debato si lahko preberete na twiterju.

Zakaj sem mnenja, da gre tukaj bolj za medijski pritisk, kot novinarsko poročanje o odločitvi?

[Read more →]

e-podpis podpore za referendum – POZOR!

Podpis za referendum (obrazložitev je tule) sem oddal po elektronski poti. Po 7. dneh, je stanje vloge še vedno v reševanju.

Ker mi dejansko celoten postopek ni najbolj jasen, sem svoje vprašanje delil na twiterju, na kar je bivši minister Gregor, prijazno odgovoril, da je to čudno, in da naj pokličem na UE. Sem poklical, so preverili in odgovor:

1. Zadeva je bila obdelana že prvi dan, po prejemu.

2. Očitno se je zataknilo pri pošiljanju emaila.

3. Zakaj je status še vedno v reševanju, še ugotavljajo.

Glede na odziv na twiterju, pa se očitno zatika še kje, ne le v mojem primeru.

Na moje vprašanje, ali moram kaj sprintati in poslati pobudniku referenduma je pa odgovor da ne, da te po e-poti oni zberejo in pošljejo pobudniku, 1x tedensko. Super!

Malo manj super pa je to, da se v primerih referendumov ponavadi vlada postavi proti. In ne glede na to, da lahko delavcem v UE popolnoma zaupamo, bo vedno obstajala senca dvoma, ali pa vseeno tukaj ne prihaja do kakšnih zlorab. In sploh ni potrebno, da je le ta velika. Lahko gre zgolj za majhno napakico, da kuverta s podpisi na poti med izhodno pošto in poštarskem vozičkom pade na tla, poštar jo pa po pomoti brcne pod omaro, ali kaj podobnega. In ne, tukaj ne gre za teorijo zarote, gre pa zato, da morajo biti varnostni mehanizmi vzpostavljeni. Tako, kot so bili v primeru Kemisa, recimo.

Zato bi bilo primerno, da vsak, ki svojo podporo izvede preko e-poti, le to pošlje (bodisi sprintano, bodisi po e-pošti) pobudniku referenduma, ne glede na to, da naj bi jih poslala že UE. Le ta pa potem lahko preveri, ali je dobil vse podpise, ki naj bi jih dobil. In, če jih ne, sproži ustrezne postopke preverjanja.

 

——–

In nato, kakšne pol ure kasneje:

Zakaj sem podpisal za referendum o 2. tiru?

Svoj podpis za referendum o 2Tiru sem oddal po elektronski poti. Če imate osebni elektronski certifikat, lahko to storite TUKAJ, sicer pa se morate odpraviti fizično na katerokoli Upravno enoto in postopek opraviti tam.

Svoje misli o vladnem projektu 2Tira sem opisal še, preden je bil zakon dokončno potrjen, se pravi pred zbiranji podpisov in pred podporo, ki jo je prispeval SDS. Omenjam, da v naprej odgovorim tistim, ki bodo v tem videli podporo Janši.

2 tir iz Kopra potrebujemo, v kolikor je ekonomsko upravičen. To pa pomeni, da se najde investitor, ki se mu računica izzide. Ki verjame, da bo za vložen svoj kapital, v doglednem času le tega dobil povrnjenega in še zaslužil zraven. Ker pa ima 2 tir še ostale posledice, tako pozitivne kot negativne, je smiselno, da država z investitorjem sklene koncesijsko pogodbo, kjer se določijo pomembni elementi. S tem dobi recimo investitor zagotovilo, da na tej trasi ne bo nove konkurence (3 tira) dokler promet ne doseže nekega nivoja, država lahko omeji ceno storitve (da ne pride do oderuštva), definira se stopnje zaščite okolja in podobno.

[Read more →]

Vožnja na Šri Lanki

Ko sem se zanimal glede rent-a-carja na Šri Lanki, so mi lastno vožnjo močno odsvetovali in predlagali najem avtomobila s šoferjem. Le par komentarjev sem srečal, kjer so bili k temu pozitivno nagnjeni.

Ker sem sam brez večjih težav že prefural dobršen del Evrope, vozil po ZDA in Indiji, sem se vseeno odločil za lastno vožnjo, ki nudi več svobode in prilagodljivosti.

Kaj lahko zapišem po dveh dneh na cesti?

[Read more →]

Program stabilnosti oz. kako Miro Cerar hvali Janeza Janšo in Alenko Bratušek

Program stabilnosti je dokument, ki ga vlada pripravi v sklopu fiskalnih postopkov priprave proračuna, kjer se nahaja tudi Pakt stabilnosti in rasti in se v končni fazi odraža v predlaganih proračunih. Tokratni je zanimiv, ker v njem vlada Mira Cerarja jasno zapiše, da so reforme in ukrepi vlade Janeza Janše in Alenke Bratušek imeli pozitivne posledice, da pa iz mandata svoje vlade, nimajo kaj pokazati, čeprav ugotavljajo, da bi bilo z reformami potrebno nadaljevati. Če ob tem še upoštevamo dolžine mandatov teh treh vlad (404 dni, 547 dni  in 940 dni), kjer vidimo, da je vlada Mira Cerarja na oblasti že skoraj toliko kot ostali dve vladi skupaj, je jasno razviden prepad med učinkovitostjo dela teh treh vlad.

Poglejmo natančneje.

Najprej nas v samem kazalu obvestijo, da bodo obdelali tudi vpliv “STRUKTURNIH REFORM“. Kdor vsaj malo spremlja politiko, mu je jasno, da v času Cerarjeve vlade ni bilo nobene strukturne reforme, in z veseljem pričakuje, kaj bo pod to točko prebral.

[Read more →]