Entries Tagged as 'Marketing'

Samo da se meša

Zadnjega decembra leta 2009 je Telekom združil podjetji Najdi.si in Teledat, ter obdržal ime Najdi, informacijske storitve. Logično. Najdi.si je ena najmočnejših blagovnih znamk na internetu v Sloveniji. Nekoč so bili celo na prvem mestu, po merjenju MOSS, trenutno so pa na tretjem in verjetno bodo počasi padali. Ampak vseeno je Najdi molna blagovna znamka, tako da je bilo takratna odločitev o poimenovanju logična.

Ampak glej ga zlomka. Še ne 2 leti po tem dogodku, podjetje sedaj preimenujejo v TSmedia, medijske vsebine in storitve, d.o.o.

[Read more →]

Plug&save – ali je nateg?

Na facebooku sem videl oglas za Plug&save in seveda takoj kliknil.

plug_save

Na njihovi spletni strani (povezava, ki je ni treba klikniti) najdemo prodajno pismo sestavljeno po vseh pravilih, ki pač veljajo za pisanje prodajnih pisem. Vsebina je tako za tiste, ki padajo na besedilo, kot tudi vizualne tipe, pa tudi grafikon je gor (ki je malce zavajajoč, ker po grafikonu je prihranek še bistveno večji kot obljubljajo v tekstu).

Seveda je prisoten tudi klic k akciji, pa tudi to, da bodo zaloge kmalu pošle, zato se podvizajte.

Nikjer pa ni napisano, kako bi naj naprava delovala. Omenjena je jalova elektrika ipd… kar dejansko obstaja, ampak kako pa na ta račun profitirati, pa ni ravno pojasnjeno. Vem, da v podjetjih, kjer imajo velike porabnike energije, se da že s spretnim vklopom naprav veliko privarčevati, da pa bi z takšno enostavno napravo doma račun znižali za četrtino, pa mi nekako ne gre v račun.

Ja, morda zadeva res deluje, čeravno v tekstu omenjajo, da se bo morda poznalo šele pri letnem poračunu (kar ima smisel, sploh zaradi načina obračunavanja elektrike), ampak brez konkrentih navedb kako deluje, sem pač skeptičen.

Kaj mislite, ali gre res za nateg? Ali pač ne in sem prevelik skeptik?

PS: Google na ime podjetja Onios kot prvi zadetek ponuja Wulong Oolong Čaj – Hujšanje brez diete. Potem pa še DERMA ROLLER - Odpravi gube in celulit. Meni to zadošča. Strokovnjak za hujšanje in celulit se prav gotovo spozna tudi na jalovo električno energijo.

Potresni marketing by Generali

V dneh, ko svet še kar pretresa popotresno dogajanje na Haitiju, se je zavarovalnica Generali odločila, verjetno ne po naključju, da svoje zavarovance spomni, da se da hiša tudi protipotresno zavarovati.

mexcity85quake

V svojem prodajnem pismu omenijo lanski potres v Italiji in na Sumatri ter tudi zadnjega na Haitiju. Obrazloženo je, tudi z seizmološkim zemljevidom, da je praktično cela Slovenija potresno ogrožena, še posebej so pa izpostavljena območja v osrednji Sloveniji (Ljubljana), Krško-Brežiško področje, zgornje soško in okolica Ilirske bistrice. Za dvomljivce pa je zraven še potografija porušene stavbe in tabeliza z zadnjimi potresi v Sloveniji od leta 1974 naprej.

Poskrbeli so torej za vse tipe ljudi. Tiste, ki padajo na besede, sheme, fotografije ali tabelarične podatke. Vzorno. Ter niso pozabili omeniti, da ge 1 EUR od vsake police tudi za pomoč Haitiju.

[Read more →]

Voda ali “voda”

Ob zadnjih vodnh pripetljajih, ko je mikrobiolog Gorazd Pretnar iz Zavodaz za zdravstveno varstvo Koper ugotovil da je voda ponujena iz vodnih balonov oporečna, saj vsebuje več kot 300 mikroorganizmov na mililiter vode (100 je pa nekako dovoljeno), se je jasno pojavila množica nasprotnikov plastike in zagovornikov čiste studenčnice, ki priteče iz naših pip.

prs_img_48_5gallon_sportcap

Prodaja vode je v zadnjih letih postala kar velik posel. Gre za relativno nizke zneske na uporabnika, ki pa zaradi velikega števila pomenijo kar lep zaslužek. Še posebej, ker vodo še vedno dojemamo kot nekaj zastonj, kar pač samo priteče.

Me prav zanima koliko trenutnih zagovornikov “pipne vode“, ki so zgroženi nad “plastično vodo” se je vprašalo naslednje. Vzamemo dva kozarca vode iz vodomata. V enega vržemo tabletko klora.

  • V katerem je več mikroorganizmov?
  • V katerem je voda bolj pitna?

Saj poznate tisti vic, ko domači hoteljir na vprašanje novega gosta, ali so v zalivu morda nevarni morski psi le tega pomiri “ne ne, tudi oni ne marajo teh strupenih meduz, ki jih je vse polno”.

[Read more →]

Volksbank marketing blues

Imam en poslovni račun pri Volksbank, ker je imel ugodne obresti. Pa na njega odlagam viške sredstev. Njihova e-banka je sicer katastrofa verjetno napisana v odpovednem roku programerja, ki so ga odpustili zaradi nesposobnosti. Pa pustimo to.

Poglejmo kaj pišejo:

Obveščamo vas, da smo v skladu s strateško usmeritvijo koncerna s 1.1.2010 na področju Poslovanja s prebivalstvom prevzeli tudi skrb za ‘Micro’ podjetja. Po interni definiciji Micro podjetja opredeljuje obseg letnih prihodkov do višine 700.000 EUR in izpostavljenost v bančnem prostoru do skupno 300.000 EUR.

Z željo, da bi razširili poslovno sodelovanje in vam približali ter olajšali opravljanje bančnih storitev vas vabimo, da obiščete spodaj navedeno enoto banke, ki po novem predstavlja vašo matično poslovno enoto. itd….

Dragi moji bankirji!

Precej bolj kot to kakšni so VAŠI strateški cilji me zanima kaj PONUJATE. Kakšno korist naj bi JAZ imel od tega. Tega v sporočilu NISTE napisali. Ne vem kako ste vi s časom, ampak jaz ga nimam toliko, da bi hodil na vljudnostne obiske v banko. Sebo pa že treba malce bolj potruditi in napisati kakšen cukrček, kaj, kar me bo prepričalo, da je vaša ponudba res dobra.

Verjetno je vsak podjetnik vesel, če ga banka obvesti o tem da je za njih MICRO stranka, da pa vseeno SKRBIJO zanjo. Malce pokroviteljsko mar ne. A si predstavljate da bi na škatlici kondomov z fluroscentno barvo napisali “MICRO VELIKOST“. Seveda bi pritegnili pozornost, ampak koliko bi pa prodali?

Zanimivo, da SKB banka izvaja podobno. Le da me so oni že 3x povabili k urejanju njihove mape stranke. Ma uredite si jo,če vas žuli. Meni se pa nič ne hodi v banko urejat neko mapo.

Ne vem, morda sem prestarokopiten. Ampak banka je za mene nekaj, kjer hraniš denar, izvajaš plačilni promet, potem se pa počasi konča. Važno mi je, da zadeva deluje zanesljivo in da je cena konkurenčna. Ko pa rabim kredit, takrat pač pogledam naokoli, podobno kot takrat ko kupujem avto. Tudi takrat bo precej bolj od neke mape pomembna konkretna ponudba.

PS: Mercator ima v internem poimenovanju tudi področje Maščobe, ki če se prav spomnim pokriva recimo jedilna olja, margarine ipd… A si predstavljate reklamo: Odlična ponudba na področju MAŠČOBE. Lahka margarina Nestle, je tokrat še lažja. Ima polovico manj kalorij in tretjino nižjo ceno. Verjento bi beseda MAŠČOBE odgnala vse kupce, preden bi reklamo pogledali do konca. Kdo pa želi kupovati nekaj iz področja MAŠČOBE.

Cena bencina in vinjete

Cena slovenskih vinjet ni povšeči niti uradnikom niti voznikom iz EU. Naši politiki vstrajno ponavljajo, da bomo sami določali ceno, kar pa v bistvu nihče ne oporeka. Nihče ne oporeka KDO naj postavlja ceno, pač pa oporekajo pravičnosti. In da je cena namenjena predvsem flikanju slovenske avtocestne malhe verjetno ni težko verjeti. Sicer je lepo, da ti nekdo drug plača kosilo, vprašanje pa če je to pošteno. Ampak o tem bodo razsojale za to pristojne inštitucije. Našim politikom, ki jim je popolnoma sprejemljivo tudi to da nekdo iz 2500 EUR naredi miljone, ne da bi bilo to komu čudno, je pač nedomljivo da nekaj, kar so se priateljsko zmenili, ne bi zdržalo sodne preverbe. Pri nas se da pač vse zmeniti.

Ampak poglejmo nekaj drugega. V Sloveniji je bencin cenejši kot v Avstriji (malenkost) in Italiji (malce več). In dražji kot na Hrvaškem.  Če bi v Sloveniji z trošarino in davki, ceno spustili pod Hrvaško, na recimo 1 EUR, bi morali prepričati cirka 25% več voznikov da tankajo v Sloveniji, ne pa šele ali že na Hrvaškem, da bi bil priliv v davčno blagajno enak. Z malce marketinga, recimo par tabel ob avtocesti z napisom NAJCENEJŠI BENCIN v REGIJI, je to verjento popolnoma dosegljivo.

In če bi nek tujec natankal 40 litrov na v eno smer, in še toliko v drugo, bi slovenskemu proračunu postil 2x po malce več kot 20 EURov. Kar je več kot če bi mu prodali še dve dodatni vinjeti.

Seveda se bi v proračun natankalo manj predvsem zaradi domače potrošnje. Ampak država lahko od svojih davkoplačevalcev pobere denar na mnogo načinov. Recimo z višjimi trošarinami jeseni ali spomladi. Ampak za maksimiranje pobranega denarja od tujcev, bi veljalo razmisliti, ali se ne splača malce bolj tržno obašati. Tudi, če si predvsem davčni birič.

Viri:

Tigrasti komar

Ko sem danes šraufal novi pomivalni stroj, takšaedes_albopictusen s podporo za multifunkcijske tablete (več o tem v nadaljevanju) sem v ozadju slišal reklamo v stilu “Novi autan, sedaj tudi proti Tigrastim komarjem“. Za tigraste komarje do sedaj nisem slišal. In sem domneval, da so si jih marketingarji pri Autanu (ali pa je bil morda Baygon) gladko izmislili. Kao to je tisti komar, ki ti prejšnjo noč ni dal miru, saj je ugriznil kot tiger, ne tko kot navadni. In, če v trgovini izbiraš med protikomarskim pripomočkom boš valjda vzela tistega, ki poskrbi tudi za tigraste ne pa le navadnega.

Ampak prijatelj google me je postavil na realna tla. Tigrasti komar dejansko obstaja. In se ga najde tudi v naših krajih. Značilnost tigrastega komarja je, da je dnevni komar (to pomeni, da pikajo čez ves dan, medtem ko navadni komarji pikajo le zjutraj in zvečer), katerega običajno ne slišimo. Tigrasti komarji imajo črno-bele proge, ki so vidne s prostim očesom, in so zelo slabi letalci, zato se zadržujejo pri tleh. (iz delo.si).

[Read more →]

Zimojada jada – marketinški vidik

Pisal sem že o smučanju za 24€ na Starem vrhu, kjer je bila Zimojada. In glede na to, da je bil dogodek kar velik, sem bil kar malce presenečen nad obiskom. V bistvu jih je bilo precej manj, kot recimo na otvoritveni nočni smuki jeseni. Na uč bi rekel tko ene 400 do 500.

[Read more →]

Potrditev ideje :-(((

Včeraj sem si ogledal zadnji diggnation. In glej ga zlomka, omenila sta idejo, o kateri sem sanjal že pred cirtka pet leti (za točen datum bi moral pogledati kdaj sem bil na sestanku z Gral-iteo z Maretom). Na kratko:

  • Mobitel ima vgrajeno kamero (fotoaparat)
  • Poslikaš v trgovini črtno kodo
  • Aplikacija na mobitelu to kodo razbere, iz tega kje si (preko GSM celice ali GPS) in lastne baze ponudbe, ti pove da je enak izdelek tam pa tam ceneje.
  • Seveda ti ponudi da direkt preko mobitela ta izdelek kar naročiš, seveda ceneje.

Skratka kupuješ po Mercatorju, vmes pa naročaš preko mobitela pri recimo Tušu. Kar je ceneja pa kar direkt odneseš in Mercatorja. Ko prideš domov, te pa že čaka naročeno pri Tušu – ali pa pri kakšnem spletnem trgovcu, ki se specializira le v prodajo na ta način.

Takrat, ko sem to idejo razvijal, v bistvu mobiteli takšne moči še niso podpirali, pa tudi prenosi podatkov so bili dražji. Dandanes je situacija čisto drugačna. Obstajajo tudi baze ponudbe različnih ponudniokov, kot je recimo ceneje.si za bolj tehnično robo.

Pri teh zadevah je ažuriranje baze ponudbe verjento tisto najtežje. Trgovci namreč stremijo k temu, da potrošnik v končni fazi ne primerja preveč, ampak kupuje vse pri njih. Zato seveda cenovno konkurirajo in oglašujejo le izdelke, s katerimi se trudijo pridobiti kupce v svojo trgovino, da le te, potem kupijo poleg ugodnih tudi tiste, s katerimi v bistvu kupce nategujejo. Če bi svoje cenike dali na voljo takšnemu servisu, tega več delat bi mogli ne. Seveda pa lahko kakšen trgovec ravno v tem vidi svojo tržno nišo.

Ampak ja, kot sta ugotovila Alex in Kevin baje google phone G1 to že ponuja, ostali mu bodo sledili. Trgovina bo storila, nehote, korak naprej.

Naredimo še korak naprej?

Zakaj se bi omejili na primerjanje cene in naročanje? Zakaj ne bi to povezali z miniprojektorjem na očalih, in ko hodiš po trgovini, ti avtomatsko prepoznava črtno kodo, na očala pa projecira dodatne informacije o izdelkih, komentarje in ratinge ostalih kupcev? Nakup čipsa bo tako popolnoma nova izkušnja. Verjento tako močna, da ti bo priskutilo čips in trgovino. In se bomo čedalje bolj zatekali na tržnico brez črtnih kod.

Zanimiv pristop k trženju – nakupi.net – 2TB disk

Pred časom sem zaseldil napoved 2 TB diskov, danes pa sem pogledal, in videl da so že v prodaji. In slovenski spletni trgovci niso izjema, model WD20EADS že ponujajo. Nekateri celo dva.

Spletni trgovini nakupi.net, je uspelo isti disk, ponuditi z različno izhodiščno ceno in različnim popustom za različno končno ceno.

Posebej zanimivo imajo rešeno tudi primerjavo med artikli, ki si jo lahko ogledate na priloženi sliki. Tale prikaz primerjave je še kar nekako običajen, pravi podvig pa je priti do njega. Poiskusite, ne bo vam žal. Enostavno odsrfajte na enega od zgornjih linkov, nato pa v spodnjem drop-down listu, izberite artikel, s katerim želite primerjati. Simpl kot pasulj. Vredno ogleda. To lahko sprogramira le programer, ki še nikoli ni portala, ki ga je ustvaril dejansko uporabljal.

PS: Seveda se zavedam da ni dobre in slabe reklame, je samo reklama.