Entries Tagged as 'Spletne tehnologije'

Moč (internetnih) socialnih omrežij

Ko se odpravim iz pisarne naše poslanske skupine v Državnem zboru proti poslanski skupini Pozitivne Slovenije, in to se dogaja kar pogosto, saj so vsa koalicijska usklajevanja pri njih, na hodniku srečam tole fotko.

Fotka mi je padla v oči, ker na nek način dobro simbolizira dogajanje v parlamentu (pa naj si to kar vsak sam razlaga kaj s tem mislim ;-))). In sem vedno naključne mimoidoče spraševal, če vedo, kdo je na sliki. Ne bom pretiraval, če ocenim, da sem jih pobaral vsaj 30. Mlajših in starejših. Poslancev in strokovnih sodelavcev. In ne, nihče ni vedel. Smo ugibali, nekaterim se je zdela znana, ampak prav gotov ni bil noben.

[Read more →]

Cookie rešitev

Če to berete, ste verjento že potrdili, da se strinjate s piškotki na moji strani. Hvala vam :-))

Kako sem to rešil?

Baje da obstajajo neki plugini, ampak je že tako, da imam raje lastne rešitve kot tuje. Vsaj vem kaj počnem. Pa vedno je priložnost, da se kaj novega naučim. Evo, tako sem se lotil.

V .htaccess sem dodal par pravil (številke so za komentiranje, in ne smejo biti vpisane v .htaccess datoteko):

1. #cookie
2. RewriteCond %{HTTP_COOKIE} !npm\=1 [NC]
3. RewriteCond %{QUERY_STRING} npm\=1 [NC]
4. RewriteRule ^(.*)$ $1 [CO=npm:1:.primer.si:2563200:/,R,L]
5. 
6. RewriteCond %{HTTP_COOKIE} !npm\=1 [NC]
7. RewriteRule . cookie.html [L]

V drugem bloku [6-7] pogledam, ali se je uporabnik strinjal z uporabo piškotkov. To zapišem v poseben piškotek, v mojem primeru ima ime “npm” in vrednost 1. Oboje lahko nastavite, kakor vam paše. Če se uporabnik še NI strinjal, mu pokažem posebno cookie stran, kjer ga seznanim z piškotki in prosim za dovoljenje. Vsebina strani, je navedena spodaj. Če se uporabnik strinja s piškotki, pokličem isto stran z dodatnim parametrom (npm=1 – ni nobene potrebe, da je isto kot cookie, v mojem primeru pa je. Lahko bi bilo tudi pv=ab).

V prvem bloku [2-4] pa preverim ali ima uporabnik že piškot (to niti ni obvezno) in, če kot parameter obstaja npm=1, potem uporabniku nastavim dogovorjen piškot in stran ponovno naložim. Sedaj pride uporabnik nazaj na isto stran, vendar tokrat že z piškotom, ki določa da so piškoti dovoljeni, in uporabnik normalno nadaljuje brskanje.

Če se boste odločili za enako rešitev, ne pozabi spremeniti domeno v vrstici 4. In da se parameter v cookie.html in .htaccess ujema. Ter da se ime in vsebina pikotka v 2., 4. in 6. vrstici ujemajo.

Seveda ta zadeva verjetno ni najbolj prijazna do iskalnikov. Ne vem. Morda so dovolj pametni, morda ne. Ampak zaenkrat se glede tega ne bom sekiral. Res ne. Morda kdaj, ko bom imel dovolj časa.

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<link href="//netdna.bootstrapcdn.com/twitter-bootstrap/2.3.2/css/bootstrap-combined.no-icons.min.css" rel="stylesheet">
<style>
body {width: 500px;margin:0 auto;}
</style>
</head>
<body>
<script>
  function bakecookie() {
    if (window.location.search=="") window.location.search = "?npm=1";
    else window.location.search += "&npm=1";
  }
</script>
<br /><br />
<h1>Site title</h1>
<br /><br />
<a href="https://www.ip-rs.si/novice/detajl/informacijski-pooblascenec-izdal-smernice-glede-uporabe-piskotkov">Zakonodaja</a>,
izhajajoč iz evropskih direktiv zahteva, da od uporabnikov pridobimo dovoljenje za uporabo piškotkov (cookies).
Ob tem se <a href="https://www.ip-rs.si/varstvo-osebnih-podatkov/informacijske-tehnologije-in-osebni-podatki/piskotki-odgovori-na-pogosta-vprasanja/">pojavljajo pogosta vprašanja</a>
in informacijski pooblaščenec je podal <a href="https://www.ip-rs.si/varstvo-osebnih-podatkov/informacijske-tehnologije-in-osebni-podatki/piskotki-odgovori-na-pogosta-vprasanja/">pogoste odgovore</a>.
<br /><br />
Ali dovolite, da spletno mesto vašemu brskalniku pošlje zahtevo za shranjevanje piškotka (cookie)?
Kaj bo z zahtevo naredil vaš brskalnik je odvisno katerega uporabljate, in kakšne imate nastavitve.
<br /><br />

<center>

<button onclick="bakecookie();">Da, strinjam se</button>
</center>

<br /><br />

Brez tega dovoljenja, žal stran ne bo dostopna.<br />
<br /><br />
Če pa vam gumbek zgoraj ne dela, pa kliknite tule:
<a href="?npm=1">Da, strinjam se</a>
</body>

PS: Ne nagradno vprašanje. Zakaj sem za ime piškotkov in parametrov izbral ravno te tri znake?

Hetzner online hosting

Še malo pa bo minilo leto, odkar sem preselil svojo spletno stran pa še kakšno zraven (http://periskop.si/http://www.denarnisupermarket.com/) iz Tuševega virtualca na najeti strežnik pri Hetzner Online. Pred tem sem imel virtualca pri Tuš hostingu, še pred tem pa pri njih najeto mašino. Saj verjetno bi ostal pri njih, če ne bi nekoč kar sami od sebe zahtevali, da vse preselim na drugo mašino. Hardware so menjali, ali nekaj podobnega. No, če pa že selim, bom pa selil na kaj ugodnejšega.

In res, pri Hetznerju sem pred enim letom vzel EQ4 mašino, s 4 jedrnim Intelovim procesorjem (i7-920), 8 GB RAMa in 750 GB diska (v bistvu 2 diska v ogledalu :-))). Promete je neomejen, vendar če presežete 10TB mesečno, vas preklopijo na 10 mbit/sec mrežno povezavo. Lahko pa seveda doplačate za več. Sam pokurim do 500GB na mesec, kar pomeni da pridem do cirka 5% omejitve, pa še to je bilo le en mesec, tipično imam še precej manj. In za vse to plačujem 49 EUR/mesečno.

[Read more →]

Piano – zaračunavanje digitalnih vsebin

Pionirja na področju zaračunavanja digitalnih vsebin v Sloveniji sta definitivno Finance in 24ur.com. Prvi je že zelo zelo dolgo nazaj, uvedel možnost nakupa posameznih, sicer za ne naročnike zaprtih, člankov. Pogled na račun pri njih kaže, da sem imel do sedaj 607 transakcij, kar pomeni kar nekaj 100 EURov. 24ur.com pa je začela s plačljivimi vsebinami z prvim resničnostnim showom v Sloveniji – Bar, in nato nadaljevala do današnjega voyo.si.

Delo na tem področju ni ravno novinec. Prvo zaračunavanje so uvedli že z iPad aplikacijo, kjer sicer gre za digitalne vsebine, vseeno pa ne za spletne vsebine.

Model Piano prihaja iz slovaške. Spletni založniki Delo, Dnevnik, Večer, Žurnal24, Primorske novice, Dolenjski list, Gorenjski glas, Ekipa, Požareport in Ringaraja bodo nastopili skupaj z enotno naročnino. Tedensko, mesečno in letno.

[Read more →]

Beda modernih “programov”

bit.ly je eden od skrajševalnikov urljev, še posebej primeren za twitter, kjer si pač omejen s številom znakov, ki ti jih je blagovoljeno čivkniti. Pravim mu program in ne spletna stran, ker ga pač uporabim, da nekaj naredim, ne pa da pogledam. Še boljši izraz bil recimo servis. Ampak ni to bistveno.

bit.ly si zapomni tisto, kar si skrajšal. Tako da lahko čez kakšen dan pogledaš koliko ljudi je kliknilo kakšen tvoj skrajšan link. Po pravici povedano tega niti nisem gledal. Enkrat sem, da sem videl kaj se da videti. Lepo je delovalo, ne da bi se bilo potrebno registrirati in prijaviti.

Ampak na strani hkrati omenjajo, da, če se prijaviš, boš lahko videl vse. In sem se registriral. In PUF izgubil vse dosedanje linke. Moj seznam je prazen. Registriran imam sedaj manj kot prej. Svašta. Saj verjamem, da bodo na novo skrajšani linki mi ostali. In še več, verjento jih bom lahko potem pregledoval tudi na drugih računalnikih. Ampak obstoječi so pa žal izginili. Ali jih res ne bi kazalo mi prenesti v moj račun?

Zadeva je še toliko bolj smešna, ker če se sedaj odjavim, lahko prejšnji seznam vidim :-)) Skratka, vse lepo hranijo. Da bi pa ponudili prenos v okvir mojega na novo registriranega accounta, jim pa še ni prišlo. Škoda.

PS: Moj priljubljeni skrajševalnik je bil sicer pest.si. Ki pa je žal šel na smetišče zgodovine.

Posting to application wall from application

There are a lot of examples how to get user permission to write on his wall, and how to obtain access token for writing to wall of pages owned by some user. But how about writeing to application wall, from that application? Access token for this wall is not between access tokens you get with geting “manage_pages” rights.

But it is simple. You just go to:

https://graph.facebook.com/oauth/access_token?type=client_cred&client_id=<APP_ID>&client_secret=<APP_SECRET>

and you will get access token, which can be used for posting on application wall.

Thank you – Sergiy Kovalchuk for this.

PHP code can look like this:

$ch = curl_init();
curl_setopt($ch,CURLOPT_URL,"https://graph.facebook.com/$appid/feed");
curl_setopt($ch,CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, FALSE);
curl_setopt($ch,CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, 2);
curl_setopt($ch,CURLOPT_POST,true);
$post = array("access_token" => $access_token);
$post["message"] = $message;
curl_setopt($ch,CURLOPT_POSTFIELDS,$post);
curl_setopt($ch,CURLOPT_RETURNTRANSFER,true);
$ret = json_decode(curl_exec($ch));
curl_close($ch);

Of course, additional field, link etc… can be added. More can be found on facebook documentation which covers 95% of unneeded features and 5% of needed :-))

Igrice na internetu

Hčerki (6  in 9) imata več ali manj prost dostop do računalnika. Da je igric na internetu nebroj pa je verjetno tudi jasno. Igre 123, gamesforgilss, gogirlsgames, friv, itd… amapk v zadnjem času sem pa opazil, da par igric igra bolj pogosto. In ko sem jo povprašal, katere igrice redno igra že dalj časa je nastal naslednji spisek:

Tale pa baje več ni zanimiva.

Seveda je prva ideja ob tem, kako otroku preprečiti igranje igric. No, pravo vprašanje je, kako ga stimulirati za kaj drugega. Še boljše vprašanje pa je, kako bi ga skozi igrice izobraževali, vzgajali in usmerjali. Zakaj ne bi združili prijetno s koristnim. Malce ekstremni vidik je sicer predstavil en govorec na TED.com. Ima point, nisem pa čisto prepričan ali bi to peljalo svet v pravo smer. No video je sedaj zaradi nekih pravic nedostopen. Vseeno pa povezava.

Twitter sux

Ok, twitter je prinesel nekaj novega. Dejansko se uporablja. Ampak zelo težko razumem, kako hudiča ga lahko puščajo tako nedodelanega.

Zadeve, ki me motijo:

  • Prijava se ne obrži, in tako skoraj pri vsakem obisku moram pisati geslo
  • Pri replyju ni možen skok na izvorno sporočilo, kar je še posebej zoprno, ko vidiš reply osebe x na osebo y, ker za svoja sporočila tišpično veš kam sodijo

PS: Ne, ne maram posebnik clientov.

Slovenija ima talent – facebook in twitter pogled

Danes smo si lahko ogledali prvo oddajo Slovenija ima talent, ki jo po licenci pripravlja in predvaja POP TV. Zdaj kdo ima, in kdo ne TALENT, bi kar lepo prepustil komisiji. Ne zavidam jim njihovega dela. Res ne. Verjento je bilo precej več trenutkov, ko so se spraševali “ali mi je res treba tega”, kot tistih, ko so z veseljem si ogledali nastop.

Je pa zanimivo med oddajo spremljati komentarje na facebooku in twitterju.

Peter Vode je v pičlih petih minutah si pridobil 210 likeov in 70 komentarjev, 617 oboževalcev se pa verjetno nanaša na drugo časovno obdobje. Ali pač? Vsekakor lepe številke, in lep prikaz koliko ljudi je hkrati gledalo šov po TV in zraven klikalo po facebooku.

sit2

Na twiterju pa so tweeti kar deževali. Ok, za slovenske razmere.

sit1Sama vsebina tweetov in komentarjev je več kot ne pozitivna, seveda pa se najdejo tudi talenti, ki so se že rodili namrgodeni in je njihovo življensko poslanstvo kritiziranje. Le te, verjetno sploh ne zavidajo pravim talentom na odru, ampak precej bolj komisiji.

Se pa tukaj tudi lepo kaže razlika med facebookom in twitterjem. Če je na facebooku na nek način vse skupaj organizirano, nekdo je pač moral objaviti stran, objaviti Petrov profil, je na twitterju vse skupaj precej bolj prosto. Še za TAGov je več v uporabi. Tako #slovenijaimatalent kot krajše #sit.

PS: Do konca tega zapisa (27 minut) ima Peter na facebooku že 1558 oboževalcev, 309 likeov in 86 komentarjev.

PPS: Oddaja je seveda po stari POP TVjevi navadi na voljo tudi preko interneta na naslovi Slovenija ima talent – talent.24ur.com.

Google buzz je prišel

No pa je prišel dolgo nepričakovani Google buzz. V bistvu niti ni bilo tako nepričakovano, ker je bilo kar za pričakovati da največji player na internetnem področju ne bo križem rok gledal vzpona socialnih omrežij. Če sem prav videl google buzz omogoča predvsem to, da prijatelje, ki te sledijo na google buzz, avtomatsko obveščaš o menjavi statusa, novih fotkah, videih ipd…, ki si jih objavil na različnih portalih. Ter jasno komentiranje le tega.

Glede na integracijo z gmailom, bo verjetno kar precej uporabnikov te statuse spremljalo. Pač hkrati s spremljanjem epošte. Tako da je določena stopnja pozornosti zagotovljena. Nisem pa čisto prepričan, ali bo google uspel dobiti kaj več kot to.

Osebno sem pričakoval, da bo google vsaj v osnovi ponudil tesno povezavo na facebook in twitter, kot dva predstavnika najpopularnejših socialnih omrežij ta hip. In da bo na nek način omogočil vmesnik do njih. Se pravi da boš na enem mestu, s applikacijo vredno googla, lahko upravljal in spremljal ostala socialna omrežja, kjer si že prisoten. Aplikacija vredna googla pa pomeni predvsem to, da bi bila bolj intuitivna in prijazna kot ostale obstoječe.

Kar so trenutno pokazali tega ne potrjuje. Ampak pustimo se presenetiti.