Piano – zaračunavanje digitalnih vsebin

Pionirja na področju zaračunavanja digitalnih vsebin v Sloveniji sta definitivno Finance in 24ur.com. Prvi je že zelo zelo dolgo nazaj, uvedel možnost nakupa posameznih, sicer za ne naročnike zaprtih, člankov. Pogled na račun pri njih kaže, da sem imel do sedaj 607 transakcij, kar pomeni kar nekaj 100 EURov. 24ur.com pa je začela s plačljivimi vsebinami z prvim resničnostnim showom v Sloveniji – Bar, in nato nadaljevala do današnjega voyo.si.

Delo na tem področju ni ravno novinec. Prvo zaračunavanje so uvedli že z iPad aplikacijo, kjer sicer gre za digitalne vsebine, vseeno pa ne za spletne vsebine.

Model Piano prihaja iz slovaške. Spletni založniki Delo, Dnevnik, Večer, Žurnal24, Primorske novice, Dolenjski list, Gorenjski glas, Ekipa, Požareport in Ringaraja bodo nastopili skupaj z enotno naročnino. Tedensko, mesečno in letno.

Primera pionirjev na tem področju v Sloveniji, dokazujeta, da smo uporabniki na internetu pripravljeni plačati. Vprašanje pa je kaj smo pripravljeni plačati. predvsem ekskluzivnost in pa enostavnost. In, če se sedaj vprašamo, kaj od obojega imajo omenjeni, me počasi kar začenja skrbeti za njihov projekt.

Paradoksalno, ampak v tej družbi ima edino Požareport nekaj ekskluzivnega. Objavlja namreč nepreverjene govorice, ki jih pikantno začini. Vsi ostali so več ali manj zamenljivi med seboj, ali z ostalimi rivali na tem področju. Kar seveda ne pomeni, da se nimajo za nekaj več. Delo se ima verjetno za bolj poglobljenega, Večer, Primorci, Dolenci, Gorenci za lokalce, Ekipa šport, Dnevnik pa bi verjento najraje vse. Ampak ali je ta ekskluziva dovolj močna, da bo pritegnila, ne bralce, kupce?

Da gre tukaj za kartelno dogovarjanje je delno res. Ampak menim, da to ne bi smel biti problem. Z eno predpostavko. Da je sistem odprt tudi za ostale. Če ni, gre za klasično kartelno zapiranje trga, in si zasluži obisk varuha konkurence.

Osnovna težava takšnega sistema je tudi to, da tudi sam stane. In čisto komot se bo lahko zgodilo, da bodo prihodki zadoščali le za delovanje sistema, samim založnikom pa ne bo ostalo nič, razen stroškov implementacije. No, pa tudi, če bo kaj ostalo, se bodelilo na kar precej koncev. Kruh na internetu pač ni odrezan debelo. Sploh ne na področju trženja vsebin. Upam, da so dobro razmislili, preden so se podali na to področje, nenazadnje je direktor Dela Jurij Giacomelli, ki je bil direktor Financ ko so le te uvajale plačljive vsebine, tako da je enkrat čez to zgodbo že šel.

Res pa takšni skupinski nastopi pogosto pomenijo, da so ljudje zraven iz črednega nagona. Češ, saj ne vemo točno kaj bi, pa sej drugi vedo. Do not follow me, I’m lost too – bi bil primerna nalepka na takšnem portalu.