Ta teden v državnem zboru

Tale, predpočitniški teden je bil kar naporen. Ponedeljek običajno, poslanska vprašanja in pobude, malce boilj naporen pa je bil zame, zaradi naporne nedelje pred tem :-))) Glede na področja, ki jih v državnem zboru pokrivam, predvsem finance in monetarno politiko, sem tako moral pripraviti stališča za kar 6 zakonov in sklepov. Vmes pa, poleg udeležbi na seji še sestanki, usklajevanja in pogovori.

V torek smo obdelali zakon o štipendiranju, sodiščih in sodniški službi, ter da ne bi imeli vseh glasovanj v četrtek, opravili še glasovanja o poslanskih vprašanjih in pobudah. To je ponavadi kar dolgotrajno, saj predlagatelji večino svojih pobud, nato pred glasovanjem še obrazložijo. In potem kar traja.

Sredo smo začeli z zakonom o uveljavitvi prehodnega obdobja za zaposlovanje delavcev iz Hrvaške, ob njihovem vstopu v Evropsko unijo. Zakon smo znotraj stranke kar dobro pretresli z raznimi stališči, ter se pridružili večini, vendar ne brez nasprotnih mnenj. Gre za zakon, kjer se tipično zgovarja na nacionalni interes. Kot da bi nacionalni interes bil le interes delavcev, ne pa tudi gospodarstva. In potem naprej, ali je interes gospodarstva, ki bi lahko imelo korist od bolj odprtega trga dela res v interesu državljanov, ki so potem izpostavljeni večji konkurenčnosti na trgu dela. Vprašanja, ki jih, glede na to, da smo se odločili za EU, se pravi za odpravi nacionalnih omejitev, sploh ne bi smeli imeti. Vendar jih imamo. Po drugi strani gre pa za zakon, kjer se lahko na glavo postaviš, pa ga bo “nacionalna” večina v parlamentu vedno sprejela (vse PS so bile za). Lahko ga sicer izkoristiš za poudarjanje svoje različnosti, ampak vprašanje, kako to potem mediji povzamejo.

Nato so prišli na vrsto trije “moji” zakoni. Gre za skupek konglomeratske zakonodaje na finančnem področju (zakon o finančnih konglomeratih, bankah in zavarovalnicah), kjer smo predvsem prenesli par evropskih direktiv o nadzoru na tem področju. Vsi so šli gladko mimo, kar je pri EU direktivah običajno. Pri prvem sem malce širše obrazložil strinjanje z nadzorom, predvsem pa poudaril, da je najboljši nadzornik skrben lastnik, ki mu grozi, da bo plačal s svojim denarjem, če se bo zašpekuliral. Da je nesprejemljivo, da državljani plačujemo napake špekulantov ter opozoril na moralni hazard. Pri ostalh dveh pa sem le dodal “obrazložitev enaka prejšnji”.

Zakon o žičniških napravah, ki bi se lahko imenoval zakon o novi žičnici na Kobli, je pokrivala kolegica Kristina. Znova smo v višjem interesu povozili nekaj pravic zasebnika. Čeprav moramo tukaj biti pošteni. V Sloveniji smo pogosto bolj papeški od papeža. In delamo na določenih mestih probleme, kjer jih res ne bi rabili. Kolega mi je nekoč razlagal, kako “sveta” je zasebna lastnina v ZDA, ko gre za recimo javni interes gradnje plinovoda. Tako “sveta”, da se postopki tudi ob odločnem nasprotovanju lastnika končajo v mesecu ali dveh.

Nato sem imel stališče pri zakonu o rudarstvu, kjer bomo ministrstvu dali priložnost za popravni izpit, in smo mu naložili, da zakon ponovno pripravi.

Sledili sta še dve točki glede pristojnosti odbora in komisije v DZ. Sploh pri komisiji za pregled zlorab v slovenskem bančnem sistemu so nekateri izkoristili neposredni prenos. Kar naj. Upam, da bodo tudi v okviru komisije tako poglobljeni in natančni, pa da bo na koncu kaj konkretnega ne le standardno naši-dobro, vaši-slabo.

V četrtek pa smo začeli z zakonom o prevzemih in nato spremembo zakona o pomoči in prestrukturiranju podjetij. V obeh primerih vlada popravlja v smer, da si odpira nove možnosti za pomoč podjetjem v težavah. Obe spremembi bi lahko bili sporni. Ampak o tem v enem drugem postu. Morda še danes. Ali jutri.

Nato pa še predlog NSi o prostovoljnem članstvu v kmetijsko-gozdarski zbornici, ki navkljub naši podpori ni bil izglasovan. In pa zakon o katastrskem dohodku. Ki je bil sicer sprejet že pred časom, vendar so še kar neki dvomi o izračunih, tako da smo omejili spremembo na max 10%. Osebno mi to ni všeč. Ali zaupamo GURSu, da je delo opravil strokovno ali pa ne. Če ne, potem je treba razmisliti o tem, koga je potrebno nogirati. Ali pa je opravil strokovno, vendar nam kljub temu ni všeč. Potem je treba zakon bodisi popraviti, bodisi odpraviti. Ampak v jedru problema. Ne pa tako lepotno, kot smo ga sedaj. Vendar so kmeti očitno za večino zelo pomembna ciljna skupina. Aja, v debati se o konkretnih številkah niti ni razpravljalo. Problem je bil, ker se ene povečajo tudi za 15x. Kar je morda problem. Ali pa tudi ne, če so bile te vrednosti katastrskega dohodka do sedaj recimo 20x podcenjene. Ampak ne, nisem se poglabljal v to. Je bilo že na samem začetku popolnoma jasno, da lahko tekmujemo le v populizmu kdo bo kmetom več dal.

V četrtek smo tudi začeli, zakompicirali in v petek nadaljevali sejo treh odborov o Adriji. Morda kdaj drugič o podrobnostih, ali pa tudi ne, ker smo sejo na predlog NSi zaprli za javnost. Obravnavali naj bi namreč tudi določene podatke, ki so poslovna skrivnost.

V petek pa glasovanje o sklepu glede prodaje 15 podjetij. Smo izglasovali. SD je storil korak naprej. Sedaj bo vsak lažji :-))) In SDS korak nazaj. In izvedeli, da bomo znova pogrevali stare zgodbe o tem, ali smo v Sloveniji opravili z komunizmom in že prešli v demokracijo ali pač ne.

Aja, pa rebalans proračuna nam je gospa predsednica vlade predstavila. Kar je verjento napoved za naslednja dva tedna. O predstavitvi oz. koalicijskem vrhu pa le toliko. Večino časa je “pokuril” SD. Oglasili so se praktično vsi njihovi prisotni. Ampak bolj zanimivo kot to in pa vsebina, so bile opazke, ki so dale vpogled v to, kako so takšni dogodki izgledali v preteklosti. In kaj so nekateri pričakovali, da se bo dogajalo na tem vrhu. Ampak star pregovor pravi: pes ki laja, ne grize. Jup, zanimiva dva ali trije tedni se obetajo.