Avtodomski dopust

Letos smo se prvič odpravili na dopust z najetim avtodomom. odločitvi je malce botrovala želja probati nekaj novega, pa tudi naključje (avto je bil na servisu). Sam avtodom smo začeli iskat teden pred odhodom in v nasprotju z pričakovanjem, je bilo še kar nekaj ponudbe. Na koncu smo se zmenili za takšnega malce večjega, za 6 oseb (smo 4) in delujočo klimo, kar je bil nekako prevladujoči razlog.

Adria Coral Sport 660DP na Fiatovi osnovi se je izkazala kot zelo priden delovni stroj. Lepo je predla celo pot, nobenih problemov, nič. S svojo dolžino malce več kot 7 metrov, seveda ni prav posebej okretna. Pospeškov in končne hitrosti pa nisem preskušal. Namreč tale počitniška hišica na kolesih kar precej škripa, in prvih par 100 km, me je kar skrbelo, ali bo zdržala ali pa bo razpadla. Ampak to je pač posledica nadgradnje, ki pač ni jeklena, ampak kaj pa vem iz česa, na škripanje se pa pač navadiš.

Ker smo šli na dopust, se mi tudi ni pretirano mudilo, tako da sem praviloma vozil okoli 90 km/h, tudi po avtocesti, čeprav bi komot šel hitreje. Ampak ob večjem pritisku na plin, je tudi števec porabe kar občutno poskočil. Razlika v porabi 12 l/100km in 15l/100km pri 4000 km in italijanskih cenah nafte znese cirka 200 EUR. Od tega ravno ne ububožaš, hkrati pa zaradi tega ker prideš 10 minut hitreje nekam, tudi ne boš zadel na loteriji. Sem pa na koncu opazil, da je verjento bolj varčno sam pritiskat na gas, kot vklopiti tempomat. Verjento zato, ker tempomat pogosteje spreminja gas, da lovi želeno hitrost, ko pa sam voziš, se ne sekiraš za malce hitreje ali malce počasneje, amapk pač držiš gas na miru.

V Italiji ne preganjajo divjega spanja. Baje so na Hrvaškem kar zoprni glede tega. V Italiji pa te policaji baje ne bodo preganjali, seveda pa divje spanje prinaša določena tveganja. Sicer pa postajališča za kamperje niso ravno draga. Skupaj z elektriko, vodo not in ven znese od 12 do 18 EUR na dan. Kampi pa so precej dražji. Ampak parkrat pač nismo našli ustreznega postajališča, in smo pač prenočili na “črno”.

Avtodom je luksuz. Ni potrebno ustavljati za vsakega, ki želi na WC (z malo vaje bi šlo tudi za voznika :-))). Kuhinja je operativna v par minutah. In zaloge vode zadoščajo, da se komot kakšna dva dni tudi stuširaš pred spanjem. Pa še postelja je bolj prava, kot recimo v šotoru. Pa precej manj postavljanja in pospravljanja, ob vsakem postanku. Da ne omenjam prostora, ki nam je omogočal, da smo 4 bicikle imeli kar v prtlažniku (znotraj), se pravi so bili bicikli vedno na voljo za uporabo.

Seveda je posebno veselje, ko zaideš v kakšna manjša obalna mesteca. Okoli fičoti, pande in podoben drobiž ter moja 7 metrska krava. Uf. In motoristi. In malce hupanja. Uf uf. Ampak mirno kri in počasi naprej, pa se vse reši. Če ste nagnjeni k temu, da vas drugi vozniki hitro znervirajo, se raje držite avtocest. Ne predstavljam se, kako bi neskuliran vozil tam okoli. Še posebej, ker je pri avtodomu treba paziti na vse dimenzije. Ker je zadnje kolo pomaknjeno dokaj proti sredini, postanejo pomembni tudi premiki zadka itd…

Suma sumarum je bila zelo pozitivna izkušnja. Prav bi mi prišel en dober GPS. Stari mi je crknil par dni pred odhodom, nov še ni prišel. Tako da sem potem nekaj kombiniral z telefonom, ampak to ni to. Dober GPS bi me verjetno tudi rešil marsikaterega zapletanja v mesteca, pa tudi kakšnega zalutanja. Če pa bi imel notri še koordinate vseh postajališč, pa bi bila čista zmaga.

Dobro bi bilo se tudi bolje pripraviti. Kaj, kje, kam. Ampak to mi je rak rana že par let, tako da se ne pripravim prav dobro, in potem je malce več improviziranja. No, na srečo se vedno M. pripravi toliko bolje :-)). Z dobro pripravo, bi morda kakšno točko izpustili, kakšno lepo dodali, morda kaj naredili optimalneje.

Cenovno to vsekakor ni poceni. Je pa bolj popotovanje kot potovanje ali dopust. Ne spomnim se, da bi mi bilo vsaj 1 uro dolgčas. Na plaži pa sem poležaval kakšne 3 ure edino takrat, ko sem prišel z Etne.

Punce so samo pot dobro prenašale. Malce spale, malce gledale filme na iPadu, malce se preganjale gor pa dol po avtodomu. Ni ravno varno, ampak glede na način vožnje in hitrost, tudi pretirano nevarno to ni. V bistvu v vseh dveh tednih niti enkrat nisem rabil stopiti na bremzo. Z varnostjo nismo imeli težav. Niti enega slabega dogodka nismo zabeležili.

Vse skupaj smo prevozili malce več kot 4300 km. Kar pomeni kar veliko časa prebitega v avtodomu. Samo 2x smo se ustavili za 2 noči, sicer pa je po dnevih vse lepo opisala M.