Google avto

Par dni preden se je Facebook uvrstil na borzo sem prebral zanimiv članek, ki je postavil vprašanje. Kaj bi imeli raje čez 10 let:

  • Facebook account
  • iPad
  • avto

Odgovor je verjento trivialen. Večini še vedno in bo tudi čez 10 let, avto predstavljal veliko več od facebook accounta in/ali iPada. Nenazadnje, človek je socialno bitje, in za pristne socialne stike, se je še vedno potrebno premakniti.

Članek je seveda vlekel paralelo med Facebookom, Applom in Googlom. Google namreč že nekaj časa razvija vozilo, ki bo  vozilo naokoli kar samo. Baje so v Nevadi že pridobili vozniško dovoljenje in v Kaliforniji sprejeli zakon, ki omogoča vožnjo tovrstnih vozil.

Z tem, ko bo avto dejansko postal Avtomobil (avto-mobil – samo-premika), se pravi bo dejansko avtonomen, in ne vezan na šoferja, se odpira kopica novih možnosti, ki bodo resno posegle v naš vsakdanj. Precej bolj, kot facebook account ali iPad, čeravno imam včasih občutek, da nov iPad nekaterim prinese večje veselje kot karkoli drugega, če pa uspejo na facebooku preseči magično mejo tki. prijateljev, pa je ekstaza sploh zajamčena.

Samovozeči avto bo kot prvo omogočil precej hitrejši razvoj električnih avtomobilov. Rak rana trenutnih, pa še kar nekaj let bo tako, je njihova nizka avtonomija, in dolgi časi polnjena. Hitro polnjenje, pol urce pa je poln, je neskončno dolgo v primerjavi z trenutnim polnjenjem bencinskega rezervoarja. Ja, je 8x hitrejše od 4 urnega, pa še vedno nekajkrat počasnejše od klasičnega.

Samovozeči avto, te bo odložil pred službo, in se odpeljal napolniti nekam v bližino (ali tudi kam dlje). Pritisk na telefonu, ga bo priklical nazaj, kadarkoli si bomo zaželeli, pred tem pa bo seveda v bližnji trgovini še naložil redno špecerijo, ki smo jo naročili. Seveda to rešuje tudi problem pomanjkanja parkirišč v bližini delovnih mest. Avto se bo pač parkiral malce stran.

Popolnoma se spremeni tudi javni prevoz. Doma, preden popiješ sveže stisnjen pomaračni sok (o tem, kdo ga stiska tukaj sedaj ne bi, ker določene zadeve naj kar ostanejo v domeni domišljije brez tehničnih izboljšav) na mobilcu (katerega le tercialna funkcija je telefon) naročiš prevoz od trenutne lokacije, do kamor pač želiš, in voila …. pričaka te gTaxi in te pač odpelje. Ker so naročila sprejeta in obdelana centralno, po poti pobere še par drugih z podobno potjo in na ta način optimizira početje.

Želite se voziti sami: +20% (kar ne pomeni, da boste vedno imeli sopotnika)
Tolerirate kakšen ovinek z do 20% daljšim časom vožnje: -25%.
Vozilo naj vas čaka pol ure prej, če boste slučajno izpustili zajtrk: +10%
itd…. Z ustrezno cenovno politiko, se dazelo zoptimizirati celoten sistem.

Avtomatsko vozilo je seveda tudi odgovor na stalno se starajoče prebivalstvo. Morda se zaenkrat to še ne zdi problem, ampak bo. Z naraščajočim številom starejših ljudi, pa čedalje večjim kaosom na cestah, hkrati pa četalje večjim individualizmom, se bo pojavilo tudi pomanjkanje voznikov.

Nenazadnje, ko samovozeča vozila prevzamejo večino, se odprejo še nove možnosti izboljšav. Semaforji namreč kar naenkrat niso potrebni več, vsaj ne za tovrstna vozila. Le ta se namreč lahko zmenijo že par 100 metrov pred križiščem, kam gre kdo in kdaj in potem v prostem toku, z minimalnimi spremembami hitrosti križišče prepeljejo. Če se seveda bliža vozilo z (nezanesljivim) voznikom, pa mu, človek je pač človek, pripravijo zeleni val, za kar so pač še vedno potrebni semaforji. Saj ne, da bi kakšno avtomatsko vozilo se zaletelo, lahko se pač znajdeta v križišču dva šoferja, pa mamo štalo.

Nismo še tam. Bomo pa kmalu. Katero delnico boste torej kupili? Facebook, Apple ali morda Google?