Facebook vrednotenje

Po bitki je vedno lahko biti general. Nikakor ne dvomim, da bi bili točno isti ljudje pametni tudi v primeru, če bi facebook zrastel za 100%, ki so pametni sedaj, ko je facebook padel za skoraj 40% od svoje navišje vrednosti (trenutno $28,03, največ pa je bil $45).

Je pa vseeno videti, kako pri tej ceni, ki pomeni tržno kapitalizacijo 60,34 miljard USD, slovenski del facebooka dosega tržno kapitalizacijo slovenskega dela podjetja CME, ki znaša 385,8 miljona USD.

Po facebook statistiki je v Sloveniji 683.640 uporabnikov, od skupnih 847.165.240 (vir oboje: socialbakers). Kar pomeni, da slovenija predstavlja malce manj kot promil uporabnikov. Recimo da je toliko vreden “slovenski del” facebooka. Se pravi cirka 60 miljonov USD. Takšna razdelitev ima smisel, ker so glavna vrednost facebooka dejansko uporabniki. Eni vredni več drugi manj, odvisno tudi od njihove kupne moči, ampak

CME ima v lasti televizije v 6 državah. Če njegovo tržno kapitalizacijo razdelimo na vse, odpade na slovenijo malce več kot 64,3 miljonov USD. Glede na to, da je Slovenija najmanjša od vseh držav kjer CME nastopa, je to verjetno precenjeno.

Skratka “slovenski del” Facebooka je ocenjen primerljivo s “slovenskim delom” CMEja, se pravi POP TV, Kanal A, 24ur.com, in vse kar še spada zraven.

Kdo je tukaj nor?

PS: Zavedam se, da sem to zelo pavšalno ocenil. Ocenite bolje. Predvsem mi je šlo za to, da potegnem paralelo med vrednotenjem facebooka z nečem, na podobnem področju, kar poznamo.