Mumbay in kaj ima skupnega z SCT

Že ko sem šel na samostojni izlet iz Bangaloreja, sem ugotovil, da je bolje iti iz slabšega na boljše. In tako bi tudi tukaj dobil čisto drugačno sliko Indije, če bi bil najprej v Mumbay (Bombay je bil včasih), nato pa šel v Pune. Mumbay s svojimi stolpnicami, precej novimi cestami predvsem pa prometom, je bližje evropi kot ostalim delom Indije.

K temu morda še največ pripomore prepoved rikš v starem delu mesta, in posledično s tem precej večje število avtomobilov. V bistvu so v glavnem avtomobili na cestah, tako kot v Evropi ali ameriki. Še vedno je kar nekaj motoristov, ampak glavnina so pa osebni avtomobili.

[youtube cX1ZPh5WWD8]

Morda sem dobil malce iskrivljeno sliko prometa, ker sem bil na obisku ravno na volilni dan, ko imajo v Indiji prost dan. In je bilo posledično manj vozil na cesti, vse skupaj pa zelo pretočno. Zelo seveda po Indijskih merilih. Se pravi je bila gužva nekako primerljiva z tem, kar imamo v Ljubljani, če se zgodi nesreča hkrati na razcepu Kozarje, na severni obvoznici verižno trčenje, posledično pa še malce manjših trkov na drugi strani avtoceste pa še rondo Tomačevo zaprt zaradi razsutega tovora.

Je pa od Pune do Mumbaya avtocesta. Tri pasovna. Z tuneli. Tripasovnimi, pa še na obeh straneh odstavna pasova. Tako da naj sedaj SCT komu drugemu prodaja tripasovni tunel pod Golovcem kot čudo gradbeništva. Indijci jih sekajo po celi črti.

Res pa se v tunelih ne ukvarjajo preveč z obzidanjem, našpricaš beton pa je. Da voda dol curi, nič hudega. Ker je voda pa jasno ne more biti elektrika, in s tem odpadejo luči in prezračevanje. Nič hudega. Asfalt pa je verjento narejen po SCTjevih merilih. Je namreč valovit nekako toliko kot tam nekje okoli Kozine. Za razliko od avtoceste MysoreBangalore tukaj niso postavili ležečih policajev na vsakih 10 km, niti podobnih zapor. Tudi prehodov za pešce ni.

V bistvu tudi ni bilo živali, ki bi se sprehajale po cesti, če odštejem eno čredo konj, ki pa so se kar lepo držali odstavnega pasu.

Na poti je vmes manjši prelaz, ki pa je ravno dovolj velik, da loči zrnje od plev. Se pravi tiste tovornjake, ki še niso za na servis, in tiste, ki že so. In kamijon se pač ustavi tam kjer se pač ustavi. Ni važno ali je to vozni ali prehitevalni pas. Da se ustaviš na srednjem pasu na tripasovni avtocesti, in potem lepo spiš zadaj za vozniško kabino, moraš res imeti čisto vest.

Ali menjaš gumo tako da je avto sicer na odstavnem pasu (po katerem se jasno tudi vozi, predvsem motoristi in traktorji) sam pa čepiš na voznem pasu in petljaš okoli gume … Seveda brez prižganih žmigavcev že v mraku.

PS: Tokrat za razliko od zadnjič nisem vozil sam. Enostavno nisem našel nobenega rent-a-carja, ki bi mi posodil avto. Vsi so le z voznikom.

PPS: Po ogledu videa vidim da so v nekaterih tunelih tudi luči :-))