Davčne težave in kako jih odpraviti

Zadnjič, ko je bilo potrebno po recept za zdravila za hčerko, me je presenetilo sporočilo na zdravkomatu, da zdravstveno zavarovanje ni urejeno, da gre za nerednega plačnika. Ker se zavedam, da je na koncu potrebno vse plačati, raje plačam že sproti in pravočasno. Zato me je to malce presenetilo, prav hudo pa se nisem zasekiral. Bom poklical, bodo pogledali in se bo uredilo.

Pa sem poklical na DURS in po kar nekaj korakih, ker sem po novem voden pri s.p.-jih, čeprav imam d.o.o., sem dobil osebo, ki mi je znala povedati koliko sem dolžan. Ker smo recept nujno potrebovali, brez potrjene kartice pa do njega ni šlo (toliko o našem socialnem zdravstvu) sem dolg poplačal in zavarovanje je urejeno. Seveda sem se potrdilom iz DURSa moral sprehoditi do Zavoda za zdravstveno zavarovanje. Po elektronski poti to pač ne gre. Na DURSu pa so mi še sprintali kartice z vknjižbami, da preverim kje je problem.

Na prvi pogled je izgledalo kar hudo. Izpisek je dokaj nerazmuljiv, kakšnih 20 ali 30 strani. Ampak počasi se je iskristaliziralo, kje je problem. V bistvu sta bila kar dva.

Na DURSu enostavno niso poknjižili zadnjih 3 mesečnih obračunov lani. Oddal sem jih enako, kot vse pred tem. Plačila so, obveznosti pa ne. Knjigovodsko mi je bila torej država dolžna. Kar je lepo. Ni pa lepo, da se mi o tem ni sanjalo. In če bi ta problem se pokazal čez par let, res ne vem kako bi ga reševali. Nikogar tudi ni motil razkorak med poročanjem DURSu in poročanju preko M4 obrazca, ki je recimo ključen za pokojninsko dobo.

Drugi problem pa je bil, ker sem letos prvih par mesecev uporabljal pri nakazilih napačen sklic. Uporabljal sem davčno številko podjetja ne pa mojo osebno. Tako sem pač nakazoval lani celo leto, pa je bilo ok. Letos, so pa to malce spremenili, kar sem pač spregledal. Ok, moja napaka. Me pa malce čudi, da so mirno tolerirali par mesecev, da nisem imel plačanih prispevkov. In to potem izvem preko zdravkomata. Kaj pa, če bi imela recimo hčerka nujno operacijo? Verjeto bi mi pač povedali da sprejemajo tudi kreditne kartice.

No, povrh vsega pa so si obračunali še zamudne obresti. In me jasno o tem ne obvestili. In tako sploh vedel nisem, da sem jim dolžan. Denar je pa seveda ves čas na njihovem računu, le da ga zaradi sklica niso nikamor poknjižili.

Skratka dragi DURS. V izogib bodočim težavam predlagam, da v okviru e-davkov omogočite tudi vpogled v trenutno stanje na raznih kontih, ki se tičejo zavezanca, pa tudi promet bi bil dobrodošel. Tako lahko davkoplačevalci sproti preverjamo ali je vse ok, ali pa smo kje zamočili in lahko to popravimo, brez da bi diplomirali iz tega kdo je kdo na DURSu, za kaj je zadolžen in zakaj ne.

PS: Res pa so bile vse zaposlene in en zaposleni pripravljeni pomagati in so svoj del opravili korektno. Ampak vseeno bi bilo boljše, če bi se tem težavam že v naprej izognili.