Komercialni ameriški filmi prevladujejo – in slovenski stereotipi tudi

Danes zjutraj, Val202, se je prispevek o Kino Dvor-u (žal nisem ujel imena avtorice) zaključil z: “Zakaj prevladujejo v kinu komercialni ameriški filmi?“.

Dovolil si bom to vprašanje razumeti kot retorično vprašanje, katerega namen je bil predvsem sporočiti, da takšna ponudba v naših kinih ni vredu. Da bi bilo bolje, kar na splošno, če bi se vrtelo manj komercialnih ameriških in več drugih. Katerih?

Morda komercialnih evropskih? Ali komercialnih mehiških? Komercialnih brazilskih? Ok, slednja dva bi lahko zaobjeli pod širšim pojmovanjem amerike. Ali jo motijo komercialni ali ameriški?

Ali pa je enostavno besedo ameriški uporabila kot neke vrste pojačitev negativnosti? Nekako tako kot bi rekla “komercialno sranje” ali “komercialni ku..c, ki se vrti v naših kinih“.

Pa četudi je avtorica dejansko mislila le komercialne ameriške, in je drugi komercialni res ne motijo, in hkrati visoko ceni ameriško ne-komercialno produkcijo (ki je občutno višja od evropske) njena izjava pripomore k razvoju antiamerikanizma s tem pa ksenofobije v našem prostoru.

Dve razlagi sta. Ali je avtorica zapadla stereotipu glede ameriške produkcije in je pač zinila izjavo čist nepremišljeno, ali pa je dejansko z razmislekom uporabila to besedno zvezo, saj se zaveda, da se antiamerištvo v sloveniji pač dobro prodaja. V prvem primeru je pač naivna, v drugem pa komercialna – trapa.

PS: Sledil bo pa še odgovor na originalno vprašanje. Naročite se na RSS in boste obveščeni, ko bo na voljo.