Entries Tagged as 'Trzin'

Kako se manipulira

V prejšnjem postu sem v grobem opisal celotno zgodbo glede nezakonite podražitve vode v Trzinu. Sedaj pa pride še par, bolj ali manj sočnih podrobnosti.

O sklicu izredne seje Občinskega sveta so sklicatelji obvestili tudi javnost, z letakom, na kar je župan in njegova koalicija, ki jo tvori tudi SDS (zabavno, ker SDS sicer Peršaka nima prav rada, velja pa tudi obratno), odgovoril s svojim letakom.

[Read more →]

Čigava je voda

Zadnje čase se znova pojavlja ideja o vpisu vode v ustavo. Predvsem v smislu, da se oskrba z pitno vodo opravlja kot neprofitna javna služba. Sliši se lepo, morda pa vseeno velja pogledati konkreten primer, ki ga opisujem v nadaljevanju in v več delih.

Komunalne storitve, med katerimi je tudi oskrba z pitno vodo, so že po svoji naravi bolj kot ne monopolistične. Na večjih sistemih bi se sicer lahko šli podobno delitev kot je pri recimo električni energiji, kjer je vseeno dopuščeno nekaj konkurence, ampak pri vodi je sam strošek “blaga”, se pravi vode oz. elektrike, če precej nižji kot pri elektriki s tem pa je delež omrežja in vzdrževanja le tega toliko večji. Konkurenčnih vodnih omrežij pa praktično ni mogoče imeti, zato smo tukaj obsojeni na monopolizem.

In pri monopolističnih sistemih država ponavadi monopolista omeji s pravili, da le ta ne bi svojega monopolističnega položaja (preveč) izkoriščal za lasten profit na račun odjemalcev. Konkretno pri komunalnih storitvah je to urejeno na način, da mora monopolist, ki izvaja posamezno komunalno službo, svojo ceno utemeljiti z elaboratom, vse skupaj pa potrdi pristojni organ, ponavadi občinski svet. Elaborat ima predpisano vsebino, tudi z elementi primerjave s prejšnjo ceno, s primerljivimi območji in podobno. Na ta način se s proceduro priprave in sprejemanja poiskuša zagotoviti primerno ceno komunalnih storitev.

[Read more →]

Avtonomni avtomobili na naših cestah – kdaj?

Občasno na Discovery Science kanalu naletim na oddajo o DARPA tekmovanju, in sicer Urban challenge 2007. Naloga je bila izdelati vozilo, ki bo samostojno (brez voznika) prevozilo začrtnao pot, in to med ostalimi udeleženci prometa. Pa še vmes mora malce parkirat in izvajati podobne nepomembnosti. Šestim je uspelo, vpovprečna hitrost zmagovalca pa je bila 22,53 km/h.

Ob tem se jasno pojavi razmišljanje, ali se ne bi dalo to tudi enostavneje. Recimo da je cilj vozilo, ki prepelje človeka od točke A do točke B. Čim udobneje in čim hitreje. Kot recimo taxi.

660px-ElementBlack2

Prvi del, da vozilo načrta pot in jo odpelje, je več ali manj trivialen. Ni ravno trivialen, ampak pot načrtovati zna dandanes že vsaka GPS naprava za par 10 EUR. Da pa avto potem to še odpelje, pa tudi ni neka velika znanost. Ob tem predpostavljam, da sta tako GPS lokacija kot tudi digitalen zemljevid natančna na centimeter. Kar v bistvu sploh ni pretirana predpostavka.

[Read more →]