Prihodnost ali propad socialnih omrežij

Facebook je pred dnevi dal v javnost open stream. Gre enostavno za API, ki omogoča programerjem, da napišejo spletne ali desktop aplikacije, preko katerih potem uporabniki sodelujejo na facebooku. Kam pes taco moli je seveda jasno. Tako kot so se ob poplavi različnih programov in s tem protokolov za izmenjavo sporočil med uporabniki (MSN, ICQ, jabber, …) pojavili clienti, ki so vse protokole združili v eni aplikaciji, tako se bodo pojavile tukaj tudi aplikacije, ki bodo združevale uporabo več socialnih omrežij hkrati.

[youtube BbWHmzlqS90]

In tako uporabniku več ne bo potrebno biti prisoten hkrati na facebook-u, twiterju in kar je še podobnega mreženja, ampak mu bo zadoščala ena desktop ali pač web aplikacija, …

… ki bo uporabnikove statuse, misli, sporočila, fotke, videe, priporočila, prijatelje in vso ostalo kramo delila naokoli. Kako hitro se da razviti aplkacije, ki izkoristijo moč facebookovega open streama in prednosti desktop aplikacije je lepo pokazal Microsoft, kjer so v 72 urah, v teamih 3 programerjev naredili klasičen technology preview oz prototip.

Verjento se bo v kratkem pojavilo več desktop aplikacij, kot je recimo tweetie za twitterja, ki bodo hkrati pokrivali obe najbolj vroči omrežji ta hip. In verjento se bo za njih, predvsem zaradi precej boljšega UIja, odločilo veliko uporabnikov. Pa vendar se mi zdi, da vseeno na koncu zmagovalec ne bo desktop. V bistvu je vse to skupaj voda na mlin trenutno glavnemu internetnemu igralcu. Google. Google s tako odprtimi protokoli omogoča, da zgradi lastno socialno omrežje, ki ne bo v začetku nič drugega kot le applkacija za uporabo ostalih. S svojimi genialnimi tehnloškimi pristopi, z bogatimi izkušnjami glede množice uporabnikov (kar trenutno dela twitterju precejšnje probleme), z odličnimi uporabniškimi izkušnjami in nenazadnje z znanjem o monetarizaciji vsega skupaj, lahko google prav hitro postane number one tudina področju socialnih mrež.

Pa vendar, kaj pomeni za facebook, če ga večina uporabnikov uporablja preko tujih aplikacij? Da bo le preostanku uporabnikov lahko kazal oglase. Večina jih bo le kurila njihove procesorje za posredovanje sporočil in diske za hranjenje slik in videov. Padajoče prihodke ob naraščujočih stroških, pri čemer že sedaj svojega servisa tržno ne uspejo upravičiti. Zadeva normalno kliče po novem modelu monetariziranja oz. trženja.

Ampak hej, če bom imel google social web, ki bo podpiral recimo 10 socialnih omrežij, bo le ta komot izločal razna komerciala sporočila (v obliki spremembe statusa userja recimo), sploh si pa socialna omrežja med seboj konkurirajo, in uporabniki ne bomo prav enostavno pristali na nove kreativne načine trženja, ki bodo za prihodke lastnika omrežja izkoriščali naše prijatelje. Prišlo bo do podobnih uporov, kot je bil ob facebookovi spremembi pogojev uporabe portala.