Kako iz Slovenije odpreti račun v tujini?
Zakaj odpreti račun v tujini je takoj jasno grkom in gorenjcem. Grki se na ta načine lahko izognejo omejitvam pri dvigih na bankomatih in uporabi kreditne kartice v tujini, kar jih je doletelo ob nedavnih finančnih težavah države(*). Gorenjcem pa bo zadoščal podatek, da je poslovanje s takšnim računom in kreditno kartico zastonj. Brez stroškov vodenja računa, brez provizij za dvig denarja na bankomatu, brez provizij pri nakazilih denarja, brez članarine za kreditno kartico. Ostane še skupina navdušencev nad novostmi, ki pač radi poskušamo nove storitve. Verjetno se pa najde še kakšen dober razlog za tovrstno početje.
Odprtje računa v Nemčiji, teoretično od koderkoli na svetu, brez da bi zapustili svoj dom, omogoča Number26.de, ki račun pri povezani Wirecard bank, poimenuje kot najmodernejši evropski račun. Kako poteka odprtje računa?
Najprej se na njihovi spletni strani http://www.number26.de z vpisom naslova elektronske pošte postavimo v virtualno čakalno vrsto za pridobitev “povabila”. Povabilo prejmete po elektronski pošti čez dan ali dva, v kolikor pa vas je povabil kakšen uporabnik (hint), pa le to pride praktično takoj. Z dobljenim “povabilom” nato izvedete registracijo, kjer vpišete svoje podatke. Potrebno je vpisati ime priimek, datum rojstva, državljanstvo in še par standardnih podatkov. Pri naslovu, pa je na voljo za državo izbira le Nemčije ali Avstrije. Kartice namreč pošiljajo le v te dve državi.
Ta problem lahko rešimo na dva načina. Gorenjci bodo verjetno poiskali kakšnega znanca v Nemčiji ali Avstriji, ter kartico naročili na njegov naslov, ter ga prosili, da jim jo prepošlje. Ostalim pa nam so na voljo razni komercialni servisi, ki to isto naredijo proti plačilu. Primer je npr. http://mailboxde.com/, ki nam to uredi za 2,50 EUR, pri čemer prijazno ponuja plačilo šele takrat, ko oni že prejmejo pošiljko za nas. O tem nas obvestijo po elektronski pošti, mi pa nato izvedemo plačilo in potrdimo naslov, kamor naj nam pošiljko prepošljejo. Če se odločimo za to pot, je potrebno registracijo pri mailboxde.com izvesti pred registracijo na number26.de, da lahko vpišemo ustrezen naslov.
Po registraciji pa je potrebno izvesti še identifikacijo, za kar je pri vseh nemodernih bankah potreben obisk banke ali vsaj kakšne pooblaščene pisarne. V tem primeru pa to poteka preko video povezave, ki jo lahko izvedemo preko računalnika opremljenega z ustrezno video kamero ali z uporabo pametnega mobilnega telefona, kamor pred tem namestimo number26 aplikacijo. Vsa navodila dobimo po registraciji po elektronski pošti. Skozi postopek same identifikacije pa nas vodi prijazna oseba na drugi strani video povezave. Identifikacija se izvede tako, da se pokažemo, nato pa pokažemo še osebni dokument. Se pravi enako kot v banki, le da poteka preko video povezave. Izvedemo še potrditev gsm številke s prejemom kode na SMS in postopek je zaključen.
Bančno kartice, klasično EC/MC, pošljejo po uspešni identifikaciji v dnevu ali dveh, zaradi uporabe posrednika pa to lahko v našem primeru traja tudi kakšen teden ali 10 dni. Vendar smo lahko brez skrbi, tudi, če kartica ne najde poti do nas. Pred uporabo jo moramo aktivirati, kar pa lahko storimo le mi, ker edini poznamo geslo za odprt račun, ravno tako pa tudi edini poznamo PIN, ki smo ga morali določiti ob registracijo. In, nenazadnje, na našem računu pač še ni denarja, ki bi ga kdo lahko zlorabil.
Neposredno po uspešni identifikaciji, že dobimo IBAN številko računa, ki se začne na DE. Tako da si lahko denar že nakažemo, vseeno pa priporočam, da počakate toliko časa, da prejmete tudi kartico. Predlagam pa, da takoj po tem na novo odprt račun prijavite FURSu. Naša prijazna država vam to dolžnost nalaga in za ne spoštovanje je zagrožena globa. Nenazadnje bi kdo lahko sumil, da račun v tujini odpiramo zaradi kakšnih nečednih namenov, in ne zgolj zato, ker je to “cool”.
Čeprav ne gre za Maestro ampak EC/MC kartico, lahko z njo poslujemo le v okviru stanja na svojem računu. Negativno stanje ni mogoče, ravno tako tudi ne plačilo zapravljenega le 1x na mesec. Zaenkrat ne ponujajo niti dovoljenega negativnega stanja, limita, niti vezave presežnih sredstev. Marsikomu to zadošča, obstaja pa še vedno dovolj klasičnih bank z marmornimi stebri, ki ponujajo več. In dražje.
Denar na račun nakažemo s standardnim SEPA plačilom. Sredstva bodo na računu tipično naslednji dan po izvedenem nakazilu.
Sama spletna stran in mobilna aplikacija sta zasnovani moderno, v bolj minimalističnem slogu, kjer je na voljo vse kar rabiš in bolj malo tistega, česar ne potrebuješ. Vsebujeta pa tudi preglede porabe po kategorijah, tako da lahko na koncu meseca pogledamo, koliko smo zapravili v barih, koliko v trgovini in koliko drugje. Kako kvalitetno deluje to kategoriziranje izdatkov v Sloveniji, pa bom lahko ocenil šele čez čas. V tem trenutku lahko le potrdim, da je bil dvig na bankomatu res brez provizije in da je mojo bližnjo gostilno pravilno razvrstil.
Omejitev odgovornosi: Avtor s tem zapisom nikogar ne nagovarja po odprtju računa v tujini, niti ne prevzema nobene odgovornosti, za karkoli, kar bi se kdorkoli odločil narediti na osnovi tega zapisa.
* – v Sloveniji se kaj takega seveda ne more zgoditi.
PS: Zadeve so se kasneje malce zakomplicirale. Predlagam, da preberete komentarje.
Pozdravljen jeanmark!
Prosim za povabilo v Number26.de.
LP in hvala za blog,
Danijel Kosec
Živio
Se pravi, da je račun popolnoma enakovreden kot odprt pri slovenski banki (nakazovanje plače,…)?
Spoštovani,
Zanimiva informacija. Mi lahko, prosim, na elektronski naslov pošljete povabilo? Namreč po prijavi sem prejel obvestilo, da pridem na vrsto šele čez 14 dni. Naval in to… :) Hvala.
Vabila poslana :-)) (malce sem pozno videl)
David – enakovreden? Pri plačevanju “položnic” ni struktura sklica enaka. Bom še videl, kaj bodo izkušnje pokazale. Plačo pa vsekakor lahko nakazujejo gor, je pa to v veliki meri odvisno od plačnika, koliko komplicira. Jaz se šele menim pri nas.
Hvala lepa za posredovano povabilo… Izvršil registracijo in on-line identifikacijo- moram opozoriti, da so bili zelo zasedeni, zato je potrebna vztrajnost pri klicanju. :) Sedaj pa bom videl, kaj bo z Mailboxde in njihovim posredovanjem kartice na naslov v Sloveniji. Sporočim rezultat.
Živjo,
Tudi jaz prosim za invitation, če je še kak na voljo. Hvala.
Pozdravljeni,
tudi jaz prosim za povabilo. (: Hvala
Hvala za povabilo.
Referenta za videoklic sem dobil takoj, je pa trajalo nekaj časa, da sva se pomenila, kako se razbere podatke s slovenske osebne izkaznice.
A res?! Pri mojem pogovoru z referentom ni bilo nikakršnih težav s tem, kako razbrati podatke iz OI. Je bila pa težava stopiti v stik z njimi. Hehehe No, moja kartica prispela v Mailboxde.com , vplačal 10€ a mi jih še vedno niso prenesli na “kredit”, posledično ne morem plačati dostave v Slovenijo. Počakam še nekaj dni, nakar sledi depeša… Ostra depeša, da naj se zmigajo, saj si kartice že močno želim…
Včeraj dobil MC, sredstva tudi že na računu, samo še test na trgu čakam :)
Mogoče bi opozoril, da imajo ti posredniki pošte v disclaimerju, da ne posredujejo bančne pošte (verjetno ker je to potrebno ponavadi podpisati), tako da lahko se zgodi kaj nepredvidljivega. Meni je sicer šlo skozi OK in tudi zelo hitro (identifikacija 7ga, pošta prejeta 10ga, 11ga poslana naprej, prejeta v slo 14ga).
na mailboxDe sem tudi dobil sredstva takoj po nakazilu s paypalom.
lp,
Uroš, Mailboxde ima zgleda veliko dela. Moja kartica po enem tednu od domnevnega pošiljanja iz Number26 še ni zavedena v nabiralniku.
Sem pa nakazal nekaj denarja na Number26 in še isti dan je nakazilo prispelo.
No, jaz vsekakor ne bi nakazoval denarja, dokler ne bi dobil kartice.
In ja, mailboxde ni ravno hiter.
Rok- v čem bi naj bila težava? Prepošiljanje plačaš, torej ti je postednik dolžan dostaviti plačano uslugo, sicer si upravičen do povračila denarja. Sicer pa obstaja še ena možnost- iz Mailbixa lahko prepošlješ pošto k drugemu podjetju, ki enako priskrbi fiktivni naslov in ti pošto dostavi. Je slovenska- imena pa v tem trenutku ne vem. Posredujem informacijo naknadno. Opozarjam: na Mailboxde moraš plačati 10.00 € “Consolidation” in še naknadno napolniti svoj kredit na računu. Slednje sem storil danes, tako da se po napolnitvi nadaljuje s prepošiljanjem v Slovenijo. Janez- moja kartica je prispela dokaj hitro. Najbrž je težava v velikem navalu na Number26. Zagotovo boš kartico prejel. V primeru, da je ne prejmeš v naslednjih dneh, predlagam, da se obrneš na Number26 in povprašaš, kje je težava oziroma kdaj lahko pričakuješ kartico.
No žal smo vsi slepo vrjeli temu članku čeprav očitno NI preverjen.
Mailbox.de NE BO IN NE MORA POŠILJATI Mastercarda ali DRUGIH stvari v Slovenijo, jaz sem jim pisal ker moja kartica ni prispela že 3 tedne v odgovor sem dobil tole:
I see. We have send that shipment back to the sender because we have the letters etc. from bank in the exceptions from transport from the security reasons. Please, see point b) on this link http://www.mailboxde.com/?action=mailboxdecom/prohibited-goods
Sincerely,
Martina
Mailboxde.com GmbH
Sitz: Dresdner Str. 9, D-02763 Zittau
Tel.: +49 3583 8355148
E-mail: support@mailboxde.com
URL: http://www.mailboxde.com
Denis, žal mi je, če se ti je to zgodilo, ampak jaz osebno in še vsaj en kolega sva dobila kartico po točno opisanem postopku.
No boljša novica, pokličeš na number26 poveš da si prirpavljen kriti za 3,5€ stroškov pošiljanja in ti pošljejo v Slovenijo.
Pozdravljeni. Po dolgem času se ponovno javljam! Kartice še zmeraj nimam- kakopak se zapletlo na Mailboxde. Ne le, da jim je ažurnost neznanka, tudi diskriminacija jim ni tuja! Nekaterim pošljejo kartico, spet drugim ne… Z njimi imel celo vojno in zadeve se premaknile šele, ko zagrozil s prijavo na Evropski potrošniški center in jim zagrozil z gonjo po medijih. Posledično dosegel, da so kartico preposlali nazaj na banko! Skratka- vse, ki bodo naročili kartico, naj raje uporabijo storitev podjetja Cheaper&Moore. Uvidevni, hitro odgovarjajo, pa tudi pripravljeni preposlati kartico v Slovenijo. Momentalno čakam, da kartica prispe nazaj na banko, nakar zadevo prepošljem bodisi v Cheaper&Moore ali pa plačam pošiljanje v Slovenijo- če drži trditev, da jo pošljejo ob protiplačilu.
Denis- vprašanje! Imaš na Number26 banki v nastavitvah nastavljen naslov v Sloveniji? Hvala za odgovor.
Hm, očitno vas je preveč prebralo ta zapis, pa smo zasuli Milboxde.com in so malce bolje začeli gledat.
jeanmark- tudi na splošno Mailboxde ni ravno sinonim za kvaliteto storitev. Naravnost absurdno je, da nekomu kuverto “pregledajo”, spet drugemu ne… Kakorkoli- pri meni je bila težava, ker se pismo sploh ni premaknilo od njih, pa čeprav že davno prej plačal tako pogoje, kot kredit. Od točke “pripravljeno na pošiljanje” ni šlo, vedno novi in novi izgovori “danes bomo odposlali” in “jutri bomo odposlali”… Skratka- zadeva je eskalirala v nerazumno! Danes naj bi kartica bila odposlana nazaj na banko in ko me bo slednja obvestila, da so kartico prejeli vrnjeno, vzpostavim kontakt in uredim pošiljanje bodisi v Slovenijo (če bo to izvedljivo), bodisi prepošljem na Cheaper&More. Mailboxde pa je od te prigode zame nesprejemljiv in v bistvu ne obstaja več sploh. Pa če dostavljajo zastonj…
Vsekakor hvala za te informacije. Jaz sem jih uporabil prvič, in ja, po tem verjetno tudi zadnjič.
jeanmark- ne pozabi zahtevati vračilo dobroimetja (kredita), v primeru, da si na Mailboxde nakazal kakšna denarna sredstva (2,00 EUR odbijejo za manipulativne stroške). Za vračilo denarja iz naslova nakupa pogojev, pa si najbrž prepozen- kot potrošnik imaš ravico do dostopa od pogojev/pogodbe v roku 14 dni od dneva izvršenega pačila. Sam sem še ujel rok…
Kratice nisem dobil po dveh tednih.
Sem chatal s predstavnikom Number26, ki je zaključil, da mi bodo ukinili account, ker nisem resident Avstrije oz. Nemčije. Naj bi tudi posodobili onboarding proces, da ne bo prihajalo več do tega. Na izrecno vprašanje, če res ne pošiljajo v Slovenijo (proti plačilu), je odgovoril, da nikakor.
No, bom počakal na uradno obvestilo o zaprtju…
Janez- je tvoja kartica sploh bila izdana?! Sicer pa- odvisno, s kom govoriš na banki. Nekateri so prijazni in se da z njimi vse zmeniti, spet drugi nasikani in težijo za brezveze. Kam ti je bila kartica sploh poslana? Na kateri naslov? V Mailboxde?!
Aja- glede onboarding proces pa: nabavi si TunnelBear program, s katerim prikriješ IP identiteto. ;)
Uroš, kartica naj bi bila poslana na Mailboxde, vendar od njih ne duha ne sluha o prispeli pošiljki.
Bom chatal še s kom, pa da vidim, kaj pravijo.
Nima smisla prikrivat IP identiteto in se potem identificirat z osebno izkaznico Republike Slovenije. :-)
No, ravnokar chatal z enim drugim tipčkom in je napisal, da pregledujejo vse accounte in zapirajo tiste, katerih lastniki niso locirani v Nemčiji/Avstriji. Žal sem ga pozabil vprašat, katere atribute upoštevajo pri tem (samo naslov – ki je itak nemški za forwarding service -, ali osebne podatke, ki so jih pridobili ob registraciji).
No, me prav zanima, kako bodo to izvedli.
In izgleda da mi bo žal, da sem to mojo izkušnjo napisal. Če bi lepo v miru ostal sam uporabnik, verjetno nikoli ne bi opazili.
Janez- torej je težava v Mailboxde. Da iz Number26 kartice ne bi poslali, dvomim. Preveri pravilnost zapisa naslova v Number26! Morda si vnesel napačen naslov. V primeru, da nisi, se obrni na Mailboxde. Banka je svoje izvršila in je potrebno preveriti situacijo na Mailboxde.
jeanmark- hvaležni smo ti za blog in povabila, a ni potrebe po tipično slovenskem: naj sosedu krava c***e!
Number26 ni edina banka- tu so še DKB, Netbank, 1822direkt, ING-DiBa, comdirect bank, Consorsbank, Norisbank, Eüstenrot Bank, DAB Bank… Ob priložnosti preverim, na kazeri se da odpreti račun enako, kot na Number26.
Ne vem, kje si našel “Naj sosedu krava crkne”.
Ja, je pa zanimivo, kako opišeš svojo izkušnjo, potem pa, ker ni izkušnja vseh ostalih enaka, se hitro najdejo ljudje, ki so malodane prepričani da sem jih jaz nategnil. In ja, to potem napeljuje na to, da dobre rešitve obdržiš zase.
To rešuj z ljudmi, ki tako mislijo oziroma so te neposredno obtožili zavajanja.
Deljenje “dobrih rešitev” z drugimi pa je osebna odločitev vsakega posameznika- in o tem nima smisla polemizirati.
Suma sumarum- izbriši blog. Rešitve so včasih sila preproste!
Nič ne bom izbrisal. Jaz sem čisto dobronamerno napisal rešitev, ki meni lepo deluje. Zaenkrat. Če se bo izkazalo drugače, bom to tudi zapisal. Je pa jasno, da vsakdo dela na lastno odgovornost.
Menim, da je vsakomur jasno, da je zapis informativne narave. Podkrepljeno z omejitvijo odgovornosti.
Mimogrede- da se razumeva; te niti najmanj ne kritiziram. Jasno je, da tvoje izkušnje ne morejo biti (tudi) moje. Lahko pa so mi smernice ali v poduk.