Vprašanje o 2.tiru

Ne bom se spuščal v oceno ali je 2.tir potreben ali ne, ker je odgovor pri tem vedno “nekomu je prav gotovo potreben”, ker sicer ideje sploh ne bi bilo. Se mi pa poraja par, čisto ekonomskih vprašanj.

Železniški prevoz naj bi bil bolj učinkovit od cestnega. Izgube zaradi trenja in zračnega upora so nižje. Nižja je cena delovne sile, se pravi voznikov. Nižja je cena energenta/goriva. Pri infrastrukturi pa lahko le špekuliram, ampak tudi tukaj mora biti cena izgradnje in vzdrževanja nižja. Sploh tam, kjer je veliko tunelov, ker je cena prevrtavanja skoraj linearno odvisna od preseka tunela.

Vlada v svojem zakonu predvideva subvencioniranje železniškega prevoza z dvigom cestnine za tovorna vozila. Ali je torej železniški prevoz navkljub temu, da bi v vseh pogledih moral biti cenejši, nekonkurenčen??

Edina negativna zadeva, ki mi pade na pamet je priročnost. Kamijon pač lahko zapelje v vsako tovarno in skladišče, vlak pač ne. Uporaba vlaka tako pomeni eno pretovarjanje več.

Vesel bi bil dodatnih mnenj.