Cimos podarjen – bravo vlada!

Danes je bil Cimos prodan italijanskemu finančnemu skladu. Prodan za 100.000 EUR. Za ceno boljšega avtomobila, zato temu težko rečemo prodaja ampak je to bolj darovanje. Na prvi pogled je to sicer čudno, ampak pri zadolženih podjetjih je vrednost lahko 0 (nič!) ali celo negativna. No, pred kratkim smo že imeli takšen primer, ko je bilo recimo potrebno podjetje najprej dokapitalizirati, da ga je potem kupec kupil za nižjo ceno od zneska dokapitalizacije. To sta bili recimo banka NKBM in Adria Airways.

Za takšno prodajo je potreben pogum. Zelo težko je to namreč razložiti volilcem, in izjemno enostavno problematizirati. Zato si za to potezo vlada zasluži čestitke za razumno odločitev in pogum. Vlada si teh zaslug seveda ne bo pripisala, pa bi si jih lahko. DUTB in SDH sta namreč neodvisna od vlade le, kadar le te to paše. Sklep vlade št. 47600-3/2016/4 z dne 28.1.2016 lepo pokaže kako vlada lahko ukazuje DUTB in SDH. Ampak v primeru Cimosa niti ni važno, ali je vlada kaj ukazala ali ne, zasluži si pohvalo.

Je pa zanimivo, da se ob tej prodaji temperamentni primorci niso nič kaj ogreli. Še ne dolgo nazaj, so pred Luko naredili pravi kažin, pa vlada o prodaji Luke niti razmišljala ni, sedaj pa pride do prodaje Cimosa, pa nič. Dejansko si je težko misliti kaj drugega kot da je Cimos že toliko časa v krizi, da se na njemu pijavke več niso mastile, in so nanj enostavno pozabili.

In to kljub temu, da je predstavnik kupcev lepo povedal, da bodo nadaljevali z zmanjševanjem števila zaposlenih se pravi odpuščanjem. Zanimivo tudi, da mediji o prodaji v glavnem poročajo pozitivno. Še Mladina recimo, v tem trenutku o prodaji ne poroča nič, kar za njih pomeni izjemno pozitiven pogled. No, verjamem, da se bo v naslednjih dneh tudi to stanje normaliziralo. Če pa bo ostalo pri tem, potem bo pa to zelo prijetno presenečenje.

Upam, da bo vlada našla pogum tudi v primeru Polzele in NLBja, kamor smo davkoplačevalci vplačali že preveč denarja. Brez skrbi, da z pohvalami vladi tudi tedaj ne bom skoparil :-)) Vsi te primeri, ko podjetja v bistvu dajemo zastonj, oziroma še plačamo, da jih kdo vzame, kažejo, da odlaganje prodaje lahko trenutno slabo ceno še zniža.