SuperBowl je resna ekonomska postavka

SuperBowl je vsakoletni spektakel, finale NFL, eden najbolj gledanih dogodkov na svetu, ki mu parira le finale fuzbalskega svetovnega prvenstva, ki pa je le vsake 4 leta. Leto se bosta v Indianapolisu udarili ekipi San Francisco 49ers in Baltimor Ravensi. Ampak pustimo športno plat dogodka.

O ekonomski plati ste verjento že kdaj slišali, predvsem o reklamah, ki jih predvajajo med samo tekmo. Cena predvajanja je enormna, zato je jasno, da so reklame odlične. Če odkartaš par miljonov za predvajanje, pač ne boš šparal pri snemanju. Ampak to je le ena plat ekonomske slike.

68.000 sedežev na stadionu bo razprodano po cenah, ki se začnejo pri jurju. In gredo v neslutene višave. Trenutna najvišja ponudba je nad $200K za sedež. Se pravi vstopnice navržejo par 100 miljončkov. Ocenjujejo, da bo Indianapolis obiskalo 150.000 obiskovalcev, zaradi SuperBowla. Letalski prevoz, hrana, hotel. Sumasumarum še par 100 mio zraven. Pa še $250 miljončkov od oglaševanja.

Če prav razumem pri SuperBowlu niti ne komplicirajo glede preprodaje vstopnic. Je to pač gospodarska panoga, kot vsaka druga. Kupiš, in dražje prodaš, če pač ti ogled ni tolk vreden. Nedvomno je to vir za zgražanje v Evropi, kjer bog ne daj, da bi kdo kaj zaslužil s špekuliranjem, kot da na tem ne bi temeljile celotne trgovske verige. In rezultat na olimpijskih igrah v Londonu so bili sedeži brez riti in športniki brez podpore.

Potem pa še domači nakupi, novi HD nemadanema televizorji, prigrizki, žar, pivo…. $11 miljard ocenjujejo tele tukaj.

Slovenski BDP pa znaša cirka 50 miljard. Se pravi 1 superbowl vsaka dva meseca, pa ne rabimo delat nič drugega :-))) Oziroma drugače, učinek slovenskega turizma na BDP je okoli 12%. Se pravi vsega slovenskega turizma skupaj ni za en SuperBowl.

Par zanimivih številk si pa lahko ogledate še tukaj na www.thefiscaltimes.com.

PS: Kot že nekaj let do sedaj bo prenos tudi tokrat na Šport TVju.