Ekskurzija v London

Že lani se je na svetu staršev OŠ Trzin pojavila ideja, da bi v okviru nadstandardnega programa se ponudila tudi ekskurzija na tuje, v London. Od kje točno je prišla ideja, ne vem, niti ni prav zelo pomembno. Očitno pa je bilo izglasovano, da naj šola to tudi ponudi. In res, letos je šola v sodelovanju z eno agencijo pripravila ponudbo za 4 dnevni izled v London za 399 EUR + doplačila. Če seštejemo vse skupaj in dodamo še dodatne stroške, bo vse skupaj precej blizu 500 EUR ali celo nekaj čez. Kar veliko.

Seveda se ob tem takoj porajajo ideje, ali ne gre za razslojevanje? Cena ekskurzije je namreč takšna, da verjamem, da si jo marsikdo ne more privoščiti. Na prvo žogo bi tako rekli, da takšnaponudba nima kaj delati v šoli. Ali celo, da gre za prve znake kam naše šolstvo gre, in da si bodo počasi šolanje lahko privoščili le bogati.

Vendar so takšni očitki popolnoma neumestni. Ja, gre za razlojevanje. Ki pa je v šoli že krepko prisotna. Ne si zatiskat oči. Otroci se primerjajo po tem, kakšne ima kdo kavbojke, kakšne teniske in kakšno torbo. Izlet v London, bo aktualen teden ali dva. Ostale razlike so prisotne vsak dan. Dan za dnem.

Ampak vse to, ni nič, v primerjavi z po moje najbolj problematičnim razslojevanjem v javnih sistemih. V vrtcih.

Dejstvo je, da ne glede na subvencionirane cene je za marsikaterga starša tudi 50 EUR za vrtec enostavno preveč, sploh, če imajo možnost, da ga varujejo stari starši ali kdo drug. Čeprav je tovrstno varovanje lahko tudi precej boljše od vrčevskega, verjento v večini primerov temu ni tako. Precej bolj verjento je, da je s tem otrok iz čisto ekonomskih razlogov zaprt v temu primerno okolje v najobčutljivejših letih.

Pa tukaj niti ni ključno znanje, ki ga otrok pridobi. Pomembnenjša je navajenost na disciplino, red, inštitucijo. Ter seveda socialni stiki. Prehod v šolo je tako precej manj stresen. In marsikaj priučenega v vrtcu, mu pomaga v šoli. Nič nenavadnega ni, da je otrok, ki vrtca ni bil deležen, manj prilagojeni. In logično, da mu potem šola ni prav v veselje. Če tudi njegovim staršem ni bila, imamo pa sploh zmagovalno kombinacijo. Otrok tako pade v začaran krog, iz katerega pač težko uide.

Za enakost otrok v okviru javnega šolanja, bi bilo po moje potrebno poskrbeti na samem začetku. Še pred šolo. Z popolnoma brezplačnim vrtcem. Ki bi se nadaljeval z popolnoma brezplačno osnovno šolo. Vključujoč učbenike, zvezke in malico. Ker so seveda sredstva omejena, bi pri srednji šoli lahko pričeli z recimo sofinanciranjem učbenikov in nakupom zvezkov in ostalega pribora, osnovno malico pa bi pustil brezplačno.

To verjento pomeni manj ugodnosti za študente. Tudi pri prehrani, morda tudi šolnine. Ampak dejmo se vprašat, ali je pomembnejše da otrokom omogočimo čim bolj enaka izhodišča na začetku, ali takrat, ko so skorajda že odrasli?

In v luči vseh teh razslojevanj, kolikšna je teža ene ekskurzije? Kakšno je vaše mnenje?

PS: Ja, hčerko sem prijavil. Na srečo si trenutno to lahko privoščimo.