Delo na iPadu

Delo je omogočilo dostop do svojega časopisa na iPadu. In to je potrebno razumeti zelo dobesedno. Njihova aplikacija je namenjena le temu, da pregledujemo sliko časopisa, ki je enaka tiskani papirnati verziji. Marsikomu se di to brca v temo. Da smo že leta 2010, da je web 2.0 že za nami, in so prihodnji časi veliko bolj interaktivni kot pa klasično branje časopisa v pdf (ali tiff obliki).

Sam se s tem NE strinjam, in ocenjujem Delovo iPad realizacijo kot zelo dobro, z upoštevanjem realnih možnosti pa naravnost odlično. Seveda to ne pomeni, da se ne bi dalo še bolje. Lahko bi močno skrajšali čas nalaganja, oziroma omogočili, da si prvo stran ogledaš takoj ko se je prenesla, ne pa da je potrebno počakati, da se prenese celoten časopis, kar resnici na ljubo kar traja. Tudi ostrenje ob zoomiranju je počasno, toliko da je že malce moteče. Ravno tako je čudno, da podpirajo le pokončno držanje iPada, ne pa tudi podolžnega.

Ampak to so malenkosti. Delo je imelo dve možnosti, ali vse skupaj bazira na osnovi svoje tiskane izdaje, ali pa se opre na svojo spletno izdajo. Da bo imeli ločeno redakcijo še za tablično verzijo, verjento ni realno možno. In, če pogledamo kakšna je spletna realizacija je jasno, da se je bolje opreti na papirnatega bratca.

Nenazadnje ne gre pozabiti, da časopis niso samo novice. Je tudi postavitev. Kako masten naslov je uporabljen. Katere so sosednje novice oz. reklame. In ja, tudi oglasi, osmrtnice, obvestila, televizijski spored so sestavni del časopisa. In upam si trditi, da ne po naključju. Časopise so delali že mnogo pred spletom in še dlje pred pojavmo tabličnih računalnikov in aplikacij. In te izkušnje je potrebno spoštovati. In vse te izkušnje vključuje tudi Delova realizacija svoje iPad verzije. Seveda časopisi bijejo težak boj, ampak njihove izkušnje še zdaleč niso za odmet.

Z relativno enostavnimi spremembami in malce dodatnega uredništva, bi lahko podprli tudi Twitter, Facebook, komentiranje ipd… kar bi še koga razveselilo, čeravno sam tega niti ne pogrešam pretirano. Bistvo časopisa je uredništvo, ne pa gostilniška debata.

Takšen pristop seveda onemogoča objavo aktualnih novic. Recimo “breaking news”. Ampak ali je to smiselno? Povprečen uporabnik iPada zelo zelo verjento svojo dnevno dozo buzza že tako dobi preko raznih “socialnih” omrežij. In brez skrbi da bo o tem, da se je Obama ločil izvedel iz vseh drugih virov zelo verjento prej in bolj bučno kot bi preko Delove aplikacije. Bo pa hvaležno prebral resno analizo o tem naslednji dan v normalnem časopisu, ko se začetni buzz že malce pomiri. Če ga seveda resna analiza sploh zanima. Če ga ne, pa tako ali tako ne bo nikoli Delov bralec.

Sam sem do sedaj občasno kupoval sobotno Delo. Od sedaj naprej ga bom še vedno, res pa verjetno preko iPada. Ali pa bom poiskal kakšnega naročnika, da mi odstopi svojo kodo za dostop.