Nevromarketing – kako se trudijo da vam prodajo

Popolnoma enostavno. Z uporabo funkcionalne magnetnoresonančne tomografije (fMRT) raziskovalci opazujejo možgane med razmišljanjem. In s tem vidijo, na kaj potrošnik trza in an kaj ne. Za katere odločitve torej možgani “nagradijo” kupca za njegovo odločitev z dobrim počutjem, do česa pa so irelevatni.

Članek “Privlačni popusti” (avtor Vital Sever) v zadnji ŽiT (Življenje in tehnika), lepo prikaže to, kar nekako že vemo. Vendar je sedaj to dokazano z znanstveno metodo na osnovi procesov v možganih. Recimo da smo bolj srečni če plačamo z kreditno kartico, kot če plačamo z gotovino. Pa da smo za lepo oblikovan izdelek pripravljnei plačati več. Da pa vsaj pri Daimler Chryslerju lepo ni le estetsko lepo, ampak tudi lepota, kot jo definira čustven odziv v možganih. Kar pač izmerijo z uporabo fMRT med tem ko si “pacient” ogleduje avtomobile.

Kako močne so takšne raziskave lepo kaže tudi opisan poiskus primerjave Pepsija in Coca-cole. Če tester ni vedel kaj pije, je bil Pepsi boljši. Če je vedel kaj pije je bila boljša Coca-cola. Carsko. In pa tista reklama, ko so uporabili povprečne ženske namesto idealnih. Večina anketirank je odgovorila, da jim je reklama z “povprečnimi” bolj všeč. Možganski odziv pa čisto drugačen. Možgani so bili bolj za idealne. Se pravi razumsko že vemo kaj je boljše, čustveno se pa pač možgani odzivajo kakor pač se. In pri nakupih so bistvena čustva. Če lahko kupimo enake nogavice za 3 EUR je to precejslabši nakup, kot če jih kupimo s popustom za samo 15 EUR. Racionalnost je v drugem planu.

Linki iz članka:

PS: Če ta zapis razumete kot reklamo za ŽiT, ga razumete pravilno. Dejansko je ta revija vredna svojega denarja. In jo z veseljem reklamiram, ne da bi za to karkoli imel. Naročite jo še danes!

PPS: Ta blog je bil pisan brez uporabe funkcionalne magnetnoresonančne tomografije.

One Response to “Nevromarketing – kako se trudijo da vam prodajo”

  1. [...] Nevromarketing [...]