PHP ZEND eLearning

Udeležil sem se PHP ZEND eLearninga. Ne sicer da bi se kaj naučil, med drugim sem namreč certificiran PHP inženir, ampak predvsem da vidim, kako poteka eLearning v praksi. Pred časom sem namreč aktivno sodeloval pri razvoju vodilne slovenske rešitve na področju eLearninga, in me tako to področje čist profesionalno zanima.

Sama seansa je potekala v okolju WebEx, ki sem ga spoznal že na eni mysql predstavitvi in opisal tule. In v bistvu se je vse tudi dogajalo na enak način.

Ampak začnimo od začetka. Najprej sem dobil kakšen mesec dni nazaj obvestilo, kdaj je začetek e-tečaja. Prijavil se nisem sam, ampak sem bil prijavljen. Nato pa je še kakšne 4 dni pred prvo seanso prišel še en mail. Ki pa sem ga v kopici spama spregledal. Betke (Beth) mi ponavadi pošiljajo po mailu vse kaj drugega, kot obvestilo o tečaju. Tako da je sporočilo verjento veselo romalo v koš. Na sam pričetek me je opozoril sotečajnik, žal šele po končani prvi seansi.

Zato pa sem ujel drugo. WebEx okolje je zalaufalo brez problemov na macu. Res pa je vse skupaj precej konfuzno, in sem se kar nekaj časa lovil, da sem našel pravo seanso, in se prijavil notri. Tudi geslo za seanso, April08, ni ravno nekaj, kar bi vlivalo zaupanje. Pri takšni (ne)zaščiti, se človek res vpraša, ali je vse skupaj sploh vredno plačati.

Zvok sem si zrihtal preko Skypea, na ZDA toll free number. Delalo je praktično skoz vredu, le enkrat se je videlo, da ima malo problemo z linijo. Za recimo 5 sekund. Kolikor sem videl, bi lahko poslušal tudi direkt v webex okolju, ampak mi nekako ni delalo, res pa se nisem preveč zezal, da še skype povezave ne bi izgubil. Poleg prave telefonske, je bilo potrebno odtipkati tudi kodo seanse in svojo kodo.

Kostiteljica in predavatelj, sta se prijavila cirka 10 minut pred pričetkom. Beth je postavila eno vljudnostno vprašanje, in potem vse tiho je bilo. Da bi navezali stik z udeleženci, bilo nas je kakšnih 10, ni bilo videti da imajo v načrtu.

Sam WebEx je v bistvu okolje, ki omogoča chat, omogoča desktop shareing, omogoča prikaz prezentacij. Tudi zvok. In to je v glavnem vse. Precej me moti, da nima tooltipov na posameznih gumbih, in potem ne veš kaj s čim dosežeš. Ali bo pritisk odklopil ali priklopil mikrofon? Ali lahko komuniciraš privat s soudeleženci?

Ima pa izgleda podporo za razbitje skupine na več skupin (Breakout sessions), za delo v manjših skupinah. Tega nisem imel prilike sprobat.

Sam session, ni bil nič kaj drugačen, kot čče bi bil v učilnici, kjer bi predavatelj govoril in vrtel powerpoint. In dejansko je tudi imel powerpoint. Ki smo ga gledali preko desktop shareinga. Ok, Vmes je še odtipkal kakšen primerček. Skratka točno tako, kot bi predaval v predavalnici.

So pa pri takšnem načinu predavanja, razni vložki v smislu “just a second…”, precej bolj moteči kot v živo. In tega dotični predavatelj ni imel malo.

Vmes seveda pridejo še tehnične težave. Tako je eden od poslušalcev izgubil zvok, pa smo vsi čakali ene 30 sekund, da je prišel nazaj, predavatelju pa se je tudi vmes nekaj pokvarilo, in je moral desktop shareing zapreti, in ponovno odpreti.

Sam skype je delal ok, kljub temu pa zvok ni bil najboljši. Ali je imel predavatelj zanič mikrofon, ali pa ga je kaj konferenčni sistem sral. Neko poklanje in šumenje, ne vpliva namreč najbolje na vse skupaj.

Predavanje je vključevalo vmesna vprašanja, na katera smo tudi odgovarjali preko chata, ampak kaj več kot to pa ni bilo.

Zanimivo, da smo v dve urnem sessionu imeli tudi odmor, ki je bil kar potreben.

V bistvu vsemu temu skupaj zelo težko rečeš eLearning. Gre bolj za izvedbo klasičnega predavanja na daljavo. V bistvu bi bilo prav zanimivo izvedeti, koliko ljudi bi ločilo med predvajanim v naprej posnetim sessionom in takšnim v živo. Namreč vpliv “v živo” se da simpl ponarediti. Enostavno se doda ene 3 fake udeležence, ki kao postavijo par vprašanj, in predavatelj na njih odgovori. Ostalim udeležencem pa obljubi odgovor PO zaključku. In verjetno bi bili vsi prepričani da je live.

Pri “live” eventu imamo namreč občutek, da se nekdo za nas trudi. In tako smo tudi sami bolj “resni” pri učenju, kot če bi poslušali nekaj, kar itak lahko poslušamo kadarkoli se nam da. In to je kar se mene tiče, tudi edina prava prednost takšnega “eLearninga”.

O programiranem učenju seveda tukaj ni govora. Interaktivnosti tud ne, čeravno bi kakšen fosil znal zelo prepričano pojasnjevati da je chat v bistvu interaktiven. Saj je, ni pa to interaktivno učenje. Nenazadnje bi tudi same labe lahko pripravili brez tega da si moraš sam postavljati virtualne mašine. Res pa danes laba v bistvu nismo nič rabili.

PS: eCampus rules :-))